شناسهٔ خبر: 38084613 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محکومیت دیدار البرهان و نتانیاهو در تظاهرات سودانی‌ها

صدها معترض سودانی پس از اقامه نماز جمعه، به خیابان‌های خارطوم آمدند و دیدار رئیس شورای حاکمیت انتقالی این کشور و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

تظاهرات سودان

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشاتودی، صدها معترض سودانی پس از پایان اقامه نماز جمعه، تظاهراتی را در خارطوم، پایتخت این کشور و در اعتراض به تلاش سران سودانی برای عادی سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی برگزار کردند.

آن‌ها با برپایی تظاهراتی بر ادامه دشمنی با رژیم صهیونیستی تاکید کردند و شعار‌هایی مانند «نه به عادی سازی با اسرائیل» سر دادند.

بیشتر بخوانید: البرهان دیدارش با نتانیاهو را تایید کرد

این تظاهرات‌ها پس از آن رخ می‌دهد که عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای عالی حاکمیت انتقالی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه در اوگاندا با یکدیگر دیدار کردند.

البرهان در توجیه دیدار خود با نتانیاهو که مورد غضب سودانی‌ها قرار گرفته، مدعی شده که این دیدار به‌خاطر حفظ امنیت و دستیابی به منافع سودان، انجام شده است. سودانی‌ها معتقدند که این دیدار به اعتبار سودان ضربه وارد کرده و اقدامی علیه  فلسطین، به حساب می‌آید.

چندی پیش از این دیوان نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در اوگاندا با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار کرده است.

در همین حال مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا از البرهان به خاطر نقش پیشگامانه وی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما