شناسهٔ خبر: 38084294 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارگردان فیلم لباس شخصی‌تاکید کرد:

بدون حذف سکانس‌ها فیلم باید پخش می‌شد

تهران _ ایرنا_ کارگردان فیلم «لباس شخصی» با اشاره به حذف سه سکانس از این فیلم، گفت: فشاری از بیرون برای حذف سکانس‌ها نبود البته دوست داشتم فیلم بدون حذف پخش می‌شد تا شاهد اکران فیلم بهتری بودیم.

صاحب‌خبر -

امیرعباس ربیعی عصر جمعه در نشست خبری فیلم «لباس شخصی»، با اشاره و تشریح جزئیات این فیلم و معرفی عوامل آن، گفت: سه سال پروسه تحقیق و ۶ ماه پیش تولید و همچنین تولید این اثر سینمایی به طول انجامید.

این هنرمند سینما با بیان این که ژانر سیاسی مورد علاقه من هست و فیلم های کوتاه ام نیز در همین راستاست، گفت: الان سوژه  سیاسی و امنیتی از موضوع این سال ها در نظر ندارم.

وی افزود: در پایان داستان یاسر با بازی مهدی نصرتی معترض بود یکی از نیروهای امنیتی به نام جواد نیز نفوذی بود.

کارگردان فیلم «لباس شخصی»، اظهار داشت: این فیلم بر اساس پرونده واقعی ساخته شده است که به نوعی در جامعه به وقوع پیوسته و امروز براساس آن واقعیت ما فیلم ساخته ایم.

وی درباره همکاری آقای حاتمی کیا هم توضیح داد: او در محتوای فیلمنامه دخالتی نداشت اما در خصوص ادامه فعالیت کارگردانی کمک زیادی کرد.

ربیعی در پاسخ به انتقادات درباره شباهت این فیلم با فیلم نیم روز، گفت: فیلم درخصوص دهه ۶۰ بود که خیلی از تصاویر و صحنه ها نیز با آن فیلم یکی شده است اما نوع فیلم من ثابت و روی ریل بود اما فیلم مهدویان معمولا روی دست و متفاوت است.

او درباره بکارگیری از بازیگران جدید و بازیگران تئاتر هم، گفت: من بسیاری از بازیگران را می شناختم که در فیلم های کوتاهم با من همکاری کرده بودند.

ربیعی ادامه داد: از طرفی نیز ترجیح می دادم هزینه دستمزد سنگین برای فیلم مصرف و هزینه نشود.
کارگردان فیلم «لباس شخصی»، افزود: اگر هر سال تعدادی از بازیگر در جشنواره فیلم فجر معرفی شوند خیلی خوب است.

وی در پاسخ به پرسشی بر تحقیقات برای فیلم گفت: به جز خواندن کتاب حجت الاسلام ری شهری و دیگر فیلم های مرتبط حزب توده با یکی از شخصیت خسرو صحبت شد و همچنین با نیروهای امنیتی حاضر در این پرونده نیز حرف زدم. و حدود ۵ هزار سند بازجویی را نیز مطالعه  کردیم.
ربیعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر بخشی از سکانس های فیلم که به اختلاف نظر تیم امنیتی فیلم می پرداخت گفت: بله این موضوع واقعیت دارد و درست است.

ادامه دارد....

 فیلم لباس شخصی در یک نگاه

هجدهمین فیلم حاضر در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر فیلم «لباس شخصی» به نویسندگی و کارگردانی «امیرعباس ربیعی» و تهیه کنندگی «حبیب والی نژاد» است.

لباس شخصی فیلمی به کارگردانی و نویسندگی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد محصول سال ۱۳۹۸ است.

این فیلم در بخش نگاه نو سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۸ حضور دارد. این فیلم در رابطه با حزب توده و نفوذی های آن در بدنه نظام می باشد که تو سط عوامل اطلاعات سپاه شناسایی و دستگیر می شوند.

لباس شخصی فیلمی سیاسی و تاریخی است که به اتفاقات دهه شصت و فعالیت حزب توده در ایران می پردازد و به نظر می‌رسد با این سوژه حساس نظرات متفاوتی را در جشنواره فجر دریافت کند.

فیلم «لباس شخصی» هم به مانند شماری دیگر از آثار این دوره جشنواره، محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» است.

«لباس شخصی» عنوان اولین فیلم سینمایی بلند امیرعباس ربیعی در مقام کارگردان است، هرچند که وی تاکنون فیلم سینمایی بلند نساخته اما با فضای هنر و فیلمسازی بیگانه نیست، او قبلا فیلم کوتاه «بعد از ظهر» را کارگردانی کرده است که در هشتمین جشنواره فیلم مردمی عمار جایزه بهترین فیلم را بدست آورده است.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در یک نگاه

سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود.  

در این دوره جشنواره، ۱۱۵ فیلم سینمایی به همراه ۳۶ فیلم مستند فرم ثبت‌نام جشنواره را تکمیل کرده‌اند که در میان فیلم‌های سینمایی، ۳۷ اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد.  این جشنواره شامل بخش های مختلف؛ از جمله مسابقه سینمای ایران یا سودای سیمرغ (فیلم های سینمایی داستانی/ پویانمایی فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش از سازمان سینمایی باشند و تا قبل از بهمن ۱۳۹۸ اکران عمومی نشده و در هیچیک از رویدادها و جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش در نیامده باشند)،  نگاه نو (فیلم اول کارگردان: داستانی/ پویانمایی فیلمساز یا کارگردان اول، به هنرمندی اطلاق می‌شود که برای ساخت یا نمایش فیلم سینمایی خود برای نخستین بار، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان سینمایی کسب کرده باشد و پیش از این اثری از وی به عنوان فیلم سینمایی اکران یا در رویدادهای داخلی یا خارجی معرفی نشده باشد)،  مستند بلند، کوتاه داستانی (با زمان نمایش حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ دقیقه)، مسابقه تبلیغات سینمای ایران و مسابقه تجلی اراده ملی است. 

محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سیدمحمود رضوی و حسین کرمی در این دوره از جشنواره اعضای هیات انتخاب فیلم‌های بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) و نگاه نو (ویژه فیلم اول کارگردانان) هستند.

غیر از پردیس ملت به عنوان کاخ اصلی جشنواره که محل نمایش فیلم ها برای اصحاب رسانه است،  پردیس سینمایی آزادی، سینما استقلال، پردیس سینمایی ایران‌مال، پردیس سینمایی باغ کتاب، پردیس سینمایی تماشا، سینما جوان، پردیس سینمایی راگا، پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی فرهنگ، سینما فجر اسلامشهر (سالن اصلی)، پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی کیان، سینما ماندانا، پردیس سینمایی مگامال و موزه سینما در مناطق مختلف شهر تهران، سینماهای مردمی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهند بود.

نظر شما