شناسهٔ خبر: 38081936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح ۵ مدرسه با مشارکت بنیاد علوی در خراسان‌جنوبی

پنج پروژه آموزشی به‌صورت همزمان با مشارکت بنیاد مستضعفان و اداره‌کل نوسازی مدارس استان خراسان‌جنوبی با سرمایه‌گذاری بالغ بر شش میلیارد و 600 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، پرویز فتاح پنجشنبه‌شب برای دیدار با مسؤولان استان و بررسی سند توسعه میان‌مدت شهرستان درمیان به خراسان‌جنوبی سفر کرد.

در قالب این تفاهم‌نامه‌ها که با پیگیری مدیریت عالی استان منعقد شد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای محرومیت‌زدایی در نهبندان، کمیته امداد امام خمینی(ره) برای محرومیت‌زدایی بخش مرزی درح، قرارگاه سازندگی بسیج در زیرکوه دستگاه‌های معین هستند و قرار است طی تفاهم‌نامه‌ای بنیاد مستضعفان به‌عنوان دستگاه معین محرومیت‌زدایی در شهرستان مرزی درمیان فعالیت کند.

طی این سفر پنج پروژه آموزشی (مدرسه ۲۷ کلاس درس) به‌صورت همزمان با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و اداره‌کل نوسازی مدارس استان و با سرمایه‌گذاری بالغ بر شش میلیارد و 600 میلیون تومان اجرا شده است.

این پنج مدرسه شامل مدرسه علوی شهید کریمیان فردوس، مدرسه علوی سارجین شهرستان زیرکوه، مدرسه علوی روستای شیرگ در شهرستان زیرکوه، مدرسه علوی شهید سهراب صالحی روستای سلطان‌آباد نهبندان و مدرسه 12 کلاسه علوی شهدای امیرآباد شهرستان بیرجند است.

بنیاد علوی برای ساخت ۱۰۰ مدرسه در خراسان‌جنوبی تفاهم‌نامه‌ای با نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی بسته که تاکنون ۶۷ مورد اجرایی شده است.

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه بنا داریم از زمین‌های استان به نفع مردم آن استفاده کنیم، گفت: البته این موضوع نیاز به سازگار دارد زیرا بعضی از موارد حکم دادگاه داشته اما اگر از طریق هیأت رئیسه بنیاد و رهبر انقلاب مجوز گرفته شود، مشکل حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات موجود در بحث اراضی کشاورزی، قنوات یا سایر زمین‌ها منعکس و در اسرع وقت سعی می‌کنیم این مشکل را حل کنیم، مطح کرد: هر جا می‌رویم املاک وسعت زیادی دارد و این نوید را می‌دهیم که منافع ما در این استان منافع مردم است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با تأکید بر اینکه اگر در خراسان‌جنوبی فروش اموال داشته باشیم نباید وجه آن از استان خارج شود بلکه منابع حاصل از آن دوباره برای زیرساخت‌ها هزینه خواهد شد، تبیین کرد: برای فروش املاک مزایده برگزار کردیم با این تدبیر مسیر مزایده‌ها هموار خواهد شد.

فتاح در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا مزایده‌های بنیاد مستضعفان باعث افزایش قیمت زمین می‌شود، بیان داشت: در همه ایران مزایده برگزار می‌شود باید دید آیا باعث افزایش قیمت شده؟ اینطوری نیست ولی سعی می‌کنیم مزایده‌ها در جایی اتفاق بیفتد که منافع عام‌المنفعه باشد.

وی کار برای فرزندان این مرز و بوم را اقدامی ارزشمند دانست و تصریح کرد: موافق رویکرد مدرسه‌سازی در بنیاد علوی هستیم تا به امور دانش‌آ‌موزان و موضوعات تربیتی و آموزشی آن‌ها بیشتر توجه شود.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور خاطرنشان کرد: در بحث آموزشی هرچه تدبیر شود خوب است و اگر کمکی برای تجهیز مدرسه لازم باشد، آمادگی داریم انجام دهیم و همچنین طبق تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش در خصوص اقدامات آموزشی و تربیتی داریم.

همچنین با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور مجموعه فرهنگی و ورزشی علوی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان در زمینی به‌مساحت 12 هزار و 500 مترمربع با مشارکت بنیاد علوی احداث شده است.

انتهای پیام/69039/ح

نظر شما