شناسهٔ خبر: 38076507 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پزشکی که برای اولین بار درباره ویروس کرونا هشدار داده بود درگذشت

صاحب‌خبر -

شفقنا- بیمارستان ووهان از مرگ پزشکی خبر داد که برای اولین بار در ماه دسامبر ۲۰۱۹ درباره ویروس کرونا هشدار داده بود و برای این هشدارش اخطار امنیتی گرفت و پلیس او را بازخواست کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از سی ان ان، به گفته بیمارستان مرکزی ووهان ، لی ونلیانگ در پی تلاش برای مبارزه با این بیماری اپیدمیک به ویروس کرونا آلوده شد و تلاش برای احیای او ناموفق بوده است.
بنابراین گزارش، این پزشک چینی
در ماه دسامبر در گروه فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی در برنامه پیام رسان چینی WeChat نوشته بود که هفت نفر به یک بیماری مانند سارس مبتلا شده اند و در بیمارستان ووهان قرنطینه شده اند، وی بلافاصله پس از ارسال پیام توسط پلیس متهم به شایعه پراکنی شد.
این پزشک خود از ۱۲ ژانویه در بیمارستان بستری شد و رسانه های دولتی ابتدا اطلاعات ضد و نقیضی درباره وضعیت وی اعلام کردند اما ساعاتی پس از اینکه بیمارستان مرکزی ووهان با صدور بیانیه ای گفته بود لی هنوز زنده و در شرایط بحرانی است با حذف خبرهای قبلی مرگ وی را تأیید کرد. این مساله خشم مردم در رسانه های اجتماعی را برانگیخته است. آنها می گویند که دولت یک عذرخواهی به دکتر لی بدهکار است.
گفتنی است، در پی این اتفاق، هشتگ  “ما آزادی بیان می خواهیم”، تا کنون ۱و۸ میلیون بار در این کشور استفاده شده است.
لازم به ذکر است، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور چین و استان ووهان همچنان رو به رشد است و علیرغم روشهای شدید قرنطینه هیچ نشانه ای از کندی روند مشاهده نشده است.
تا امروز بیش از ۲۸۰۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور چین شناسایی شده است و موارد ابتلا در چین در روز گذشته با ۳،۶۹۴ نفر ۱۵ درصد رشد داشته است.
تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند که همه جز دو موردی که در فیلیپین و هنگ کنگ گزارش شده، .در چین بوده اند.

اصل خبر را در سی ان ان ببینید.

برچسب‌ها:

نظر شما