شناسهٔ خبر: 38079033 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افزایش شمار قربانیان کرونا/ روند روبه کاهش شمار مبتلایان/ گفتگوی تلفنی رئیس جمهور چین با ترامپ درباره کرونا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- با ثبت قربانیان جدید این ویروس، شمار تلفات مبتلایان به ویروس کرونا به 636 نفر رسیده است.
   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ کمیسیون بهداشت چین روز جمعه اعلام کرد آمار تلفات شیوع ویروس کرونا در چین در پایان روز پنج شنبه به 636 نفر رسید که 73 نفر بیشتر از روز قبل است.
در سراسر چین، 3143 مورد جدید ابتلا به این بیماری در روز پنج شنبه تایید شد. به این ترتیب، آمار کل مبتلایان به این بیماری به 21 هزار و 161 نفر رسید.
علی‌رغم اینکه میزان خطر و احتمال همه‌گیر بودن (پاندمیک) این ویروس هنوز مشخص نشده، مسئولان چینی می‌گویند این ویروس در دوره نهفتگی خود نیز مسری است؛ دوره‌ای که حدس می‌زنند از یک تا 14 روز به طول بیانجامد.
رویترز همچنین طبق آماری که از دولت‌های خارجی (غیر از چین) جمع‌آوری کرده، نوشت که 258 نفر در 31 کشور و منطقه (خودمختار) جهان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. تا کنون نیز دو مورد فوتی در فیلپین و هنگ‌کنگ ثبت شده است.
سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد هفته آینده صدها کارشناس و متخصص از سراسر جهان در ژنو گرد هم می‌آیند تا اولویت‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای برای درمان، تشخیص و واکسن این ویروس را تعیین کنند.

روند روبه کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا
کارشناسان و پزشکان چینی اعلام کردند شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حال کاهش است و به زودی مهار می‌شود.
کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش داد، روز پنج شنبه افراد مبتلا شده به ویروس کرونا 28120 نفر و افراد مشکوک 24702 نفر گزارش شده است.
درمجموع 1253 نفر درمان شدند و564 نفر هم جان خود را از دست داده اند.
اگرچه رقم مبتلایان فراز و نشیب‌هایی را نشان می‌دهد، اما از روز سه‌شنبه به این طرف هربار زیر 4 هزار نفر به بیماری مبتلا شده اند که کارشناسان چینی آن را نشانه موفقی از قرنطینه و پیشگیری از شیوع ویروس دانسته اند.
سونگ شولی سخنگوی کمیسیون بهداشت چین گفت: که یکی از موفقیت‌های دیگری که حاصل شده سریعتر شدن زمان شناسایی مبتلایان است و برای همین فورا بر آمار‌ها افزوده می‌شود. زیرا ما با سرعت می‌توانیم تشخیص دهیم چه کسانی مبتلای واقعی هستند.

گفتگوی تلفنی رئیس جمهور چین با ترامپ درباره کرونا
رئیس جمهور چین امروز (جمعه) در گفتگو با همتای آمریکایی خود به وی اطمینان داد کشورش تمامی تلاش خود را انجام خواهد داد تا جلوی گسترش ویروس کُرونا که تا کنون تقریبا 640 تن از جمله اولین پزشک هشدار دهنده درباره شیوع این ویروس را کشته است، بگیرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس اعلام تلویزیون دولتی چین، شی جینپینگ، رئیس جمهور این کشور در یک گفتگوی تلفنی به دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود گفت، پکن به تدریج در حال نتیجه گرفتن در تقبال با گسترش ویروس کُرونا است و می‌تواند جلوی این بیماری را بدون آنکه تبعات بلندمدتی برای توسعه اقتصادی آن ایجاد شود بگیرد.
خبرگزاری شینهوا گزارش داد، شی جینپینگ پیشتر به اعلان آنچه که "جنگ خلق" علیه این ویروس خواند پرداخته و گفت، "کل کشور با تمام قوا و با به کارگیری تدابیر جامع و سفت‌وسخت پیشگیری و کنترل به این بحران پاسخ داد."
این تماس تلفنی رئیس جمهور چین با کاخ سفید در حالی صورت گرفت که گزارش شد لی ون‌لیانگ، پزشک جوان چینی که نخستین بار در سی‌ام ماه دسامبر گذشته نشانه‌های ظهور ویروس کُرونا را هشدار داده بود تبدیل به جدیدترین قربانی این اپیدمی در شهر ووهان شد و جان باخت.
او که 34 سال سن داشت، ماه گذشته میلادی به همراه هفت تن دیگر از سوی پلیس شهر ووهان متهم به گسترش "اطلاعات دروغ و غیرقانونی" درباره ویروس کُرونا شده بود.

شناسایی سومین فرد آلوده به ویروس کرونا در انگلیس
وزارت بهداشت و درمان انگلیس اعلام کرد سومین فرد آلوده به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شد.
رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند این بیمار در شهر بندری برایتون در جنوب انگلیس شناسایی و به بیمارستانی در لندن منتقل شده است. پیش از این دو فرد آلوده به ویروس کرونا در شهر یورک شناسایی شده بودند.
دولت انگلیس چهار بیمارستان را برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، مجهز و قرنطینه کرده است. دو فرد آلوده به ویروس کرونا در انگلیس، قبلا به بیمارستانی در شهر نیوکاسل منتقل شده بودند.
پژوهشگران دانشگاه یورک اعلام کرده اند دانشجوی آلوده به ویروس کرونا، از کشورش به انگلیس آمده بود تا در مراسم فارغ التحصیلی شرکت کند.
هویت و ملیت سومین فرد آلوده به ویروس کرونا در انگلیس اعلام نشده است.

2 هندی مبتلا به کرونا، به عربستان فرار کردند
هند اعلام کرد که 2 شهروند این کشور که به علت احتمال ابتلا به ویروس کرونا در قرنطیه بودند، به عربستان سعودی گریخته‌اند.
روزنامه سعودی «عکاظ» نوشته است که دو شهروند هندی مشکوک به ابتلا به کرونا بوده‌اند، به عربستان سعودی فرار کرده‌اند.
این روزنامه روز پنجشنبه به نقل از رسانه‌های هند اعلام کرد که دولت این کشور اعلام کرده است که این دو شهروند هندی از محل قرنطیه فرار کرده و خود را به عربستان سعودی رسانده‌اند.
عربستان سعودی هفته گذشته هم اعلام کرده بود که یک پرستار زن هندی در منطقه «جیزان» این کشور به ویروس کرونا آلوده است.


نظر شما