شناسهٔ خبر: 38049714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

٢٠ دادسرای تهران دارای شعب صلح و سازش شدند

تهران-ایرنا- معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف تهران گفت: از ٣٢ دادسرای تهران ٢٠ دادسرا دارای شعب صلح و سازش شدند و دادسراهای تخصصی نیز احتیاج به ایجاد شعب صلحی ندارند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا مهدوی روز چهارشنبه در آیین افتتاح همزمان شعب صلحی شورای حل اختلاف مستقر در دادسرای عمومی و انقلاب تهران در دادسرای ناحیه ۲، ضمن گرامیداشت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: فلسفه اصلی شورای حل اختلاف برمبنای صلح و سازش است و باید احیا شود.
وی اظهارداشت: لایحه ای از سوی قوه قضائیه بر محور صلح و سازش تدوین شده است و از تاکیدهای رییس قوه قضائیه ایجاد شعب صلح و سازش در دادسرا ها بود که در همین زمینه چند شعبه مستقر شد.  
مهدوی خاطرنشان کرد: در برخی از شعب سازش بیش از ۵٠ درصد پرونده های ارسالی با صلح و سازش مختومه شدند.
رئیس شورای حل اختلاف تهران اضافه کرد: بعد از بخشنامه اخیر رئیس قوه قضائیه تا ۴٠ الی ۵٠ درصد پرونده ها با صلح و سازش حل‌ و فصل شد.
مهدوی افزود: افراد ویژه ای در شعب صلح و سازش فعالیت می کنند و باید شاخص های خاصی داشته باشند.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری گفت: از همکاران قضایی می خواهیم تا پرونده ها را در دقیقه ۹۰ ارسال نکنند.

مهدوی اظهارداشت: حدود ۱۵ درصد کل پرونده‌های شوراهای حل اختلاف در سراسر کشور به استان تهران اختصاص دارد که قبل از بخشنامه رئیس قوه قضائیه میزان سازش در استان تهران زیر ۱۰ درصد بود اما اکنون در پرونده‌های کیفری به ٣۵ درصد رسیده است.  
رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران همچنین از راه‌اندازی شعب ویژه صلح و سازش در زندانها خبر داد و گفت:‌ این شعب از ۲۰ بهمن جاری افتتاح می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما