شناسهٔ خبر: 38030490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تدابیر کنترلی شدید در مناطق مجاور چین برای پیشگیری از کرونا

پکن - ایرنا - مناطق هنگ کنگ، ماکائو و تایوان و همچنین کشورهای همسایه چین از جمله کره جنوبی تدابیر کم سابقه‌ای برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشتند.

صاحب‌خبر -

دولت هنگ کنگ که شمار مبتلایان در این منطقه به ۱۷ نفر رسیده است، روز سه‌شنبه اعلام کرد که تقریبا همه مرزهای خود با چین را به‌جز چند گذرگاه ورودی و خروجی مسدود می‌کند.

این منطقه خاطر نشان کرده است که دو نفر دیگر در سنین ۶۴ و ۶۱ ساله امروز به این ویروس مبتلا شدند و یک مورد مرگ مردی ۳۹ ساله نیز برای نخستین بار در هنگ کنگ به ثبت رسید.

در همین حال این منطقه تمامی ارتباطات کشتیرانی با مناطق اطراف را محدود کرده است و قصد دارد که خط کشتیرانی را که با ماکائو داشته است؛ در زمان حاضر تعطیل کند که به این شکل بین دو منطقه نیز دیگر ترددی صورت نخواهد گرفت.

همزمان خط هوایی بزرگ کتی پاسیفیک هنگ کنگ اعلام کرد که ۹۰ درصد از کلیه پروازهای خود به چین را متوقف می‌کند و این فشار زیادی در روزهای آینده به این ناوگان وارد خواهد کرد.

در مجموع تا لحظه ارسال خبر ۲۰ هزار و ۶۷۶ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که ۲۰ هزار و ۴۶۷ نفر آنها از چین هستند. در این میان ۴۲۷ نفر فوت کرده اند که ۴۲۵ نفر در چین و دو نفر در فیلیپین و هنگ کنگ هستند. همچنین ۶۶۴ نفر از مبتلایان درمان شده و بیمارستان را ترک کرده اند.

از شهر ماکائو در جنوب چین نیز خبر می رسد که به دلیل ابتلای یک مورد جدید و رسیدن شمار مبتلایان به ۱۰ نفر، تدابیر محدود کننده جدی در نظر گرفته شده است.

این منطقه اعلام کرده است که از امروز به مدت ۱۵ روز تمامی مراکز تفریحی و گردشی ، مراکز بدنسازی، باشگاه‌ها، شماری از سالن های پذیرایی و همچنین مراکز آرایشگاهی به طور کلی تعطیل خواهد بود.

دولت ماکائو در بیانیه ای خاطر نشان کرده که این تصمیم بسیار سختی بوده است اما با نظرداشت بهداشت عمومی و برای پیشگیری از شیوع گسترده‌تر ویروس چاره دیگری نیست.

در کره جنوبی گفته شده است که به دلیل ابتلای ۱۶ نفر به ویروس کرونا، از این پس همه مسافرانی که از چین وارد این کشور می شوند ؛ تحت تدابیر شدید کنترلی و بعضا قرنطینه قرار می گیرند.

به دستور نهادهای پزشکی و بهداشتی هر پروازی که از چین وارد کره جنوبی می شود، به طور ویژه تحت کنترل قرار می گیرد و کادرهای مخصوصی برای بررسی وضعیت سلامت آنها در فرودگاه اینچیون کره جنوبی مستقر شده اند.

دولت کره جنوبی اعلام کرده است که شمار چینی هایی که به این کشور سفر می کنند هر روز کمتر می شود و خود آنها نیز در این شرایط علاقه ای به ورود به کره جنوبی ندارند.

در ژاپن هم تدابیر هر روز شدیدتر می شود. این کشور اعلام کرد که پس از ابتلای یک مرد هنگ کنگی به این ویروس در یکی از کشتی های تفریحی در بندر یوکوهاما ، کلیه ۳ هزار و ۷۰۰ مسافر این کشتی قرنطینه شده اند تا بازرسی های بهداشتی و پزشکی روی آنها انجام شود و کسانی که علایم بیماری داشته باشند مورد آزمایش های دقیقتری قرار خواهند گرفت و این کشتی فعلا اجازه سفر ندارد.

در ژاپن ۲۰ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که ۱۷ نفر از آنها به شهر ووهان در مرکز چین سفر کرده بودند. این شهر محل شیوع بیماری است و اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در آن روز ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ اعلام شد.

این کشور روز دوشنبه این هفته از ورود ۸ مسافر خارجی به خاک ژاپن جلوگیری کرد. استرالیا و آمریکا پیشتر ورود کلیه مسافران از چین را ممنوع کرده اند.

نظر شما