شناسهٔ خبر: 38026461 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انتقال قلب نوجوان 15 ساله از رشت به تهران

فرمانده هوا ناجا با تشریح جزئیات انتقال قلب نوجوان 15 ساله از رشت به تهران گفت: این جوان بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود و قلب وی توسط سازمان اورژانس کشور با هواپیمای اختصاصی از رشت به تهران منتقل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سرهنگ خلبان  "محمد نیک نژاد" درباره جزئیات انتقال قلب یک نوجوان از استان رشت به تهران، اظهار داشت: قلب اهدایی به پسر  15 ساله ای تعلق دارد که بر اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده و تلاش تیم پزشکی برای بازگرداندن وی به زندگی نتیجه ای نداشت و پس از عمل نیز به لقاء الله پیوست.

وی ادامه داد: این قلب توسط سازمان اورژانس کشور با هواپیمای اختصاصی از استان گیلان به فرودگاه مهرآباد و سپس توسط بالگرد هوا ناجا به بیمارستان "شهید رجایی" منتقل شد.

فرمانده هوا ناجا تصریح کرد: این سیزدهمین تجربه این چنینی می باشد و قرار است در بدن یک پسربچه 9 ساله، که دچار نارسایی قلبی است آرام گیرد.

به گزارش سایت پلیس، سرهنگ نیک نژاد بیان کرد:  جابه جایی و پیوند این گونه قلب ها، به دلیل کاهش قابل توجه زمان انتقال، در دنیا، بسیار حائز اهمیت بوده و پزشکان می توانند در زمان طلایی قلب را به بیمار نیازمند پیوند زنند.

نظر شما