شناسهٔ خبر: 38022140 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

کاهش ضریب مرگ و میر ویروس کرونا در چین

صاحب‌خبر -

آمارهای رسمی کمیسیون بهداشت ملی چین نشان می دهد که روز ۲۳ ژانویه در چین ۲۵ نفر به این ویروس مبتلا شده و براثر آن فوت کرده اند که همگی از استان خوبی و شهر ووهان کانون شیوع بیماری بوده اند.

این به نسبت شمار مبتلایان نشاندهنده خطر مرگ با ضریب ۴۷ درصد نسبت به کل مبتلایان بوده است.

روز ۲۷ ژانویه برای نخستین بار شمار مرگ و میر مبتلایان از مرز ۱۰۰ نفر گذشت و به ۱۰۶ نفر رسید که بر اساس آمارهای روزهای قبل از آن ضریب مرگ و میر را ۳۳ درصد نشان می دهد.

از این تاریخ به بعد نرخ مرگ و میر نسبت به تعداد کل مبتلایان روند کاهشی داشته است. به این ترتیب که در تاریخ ۳۱ ژانویه از میان نزدیک به ۱۷ هزار نفر مبتلا ۲۵۹ نفر فوت کردند که ضریب آن در مجموع کل با نظرداشت تغییر آمار مرگ و میر به ۲۲ درصد کاهش یافته است.

در اول تا سوم فوریه به ترتیب شمار مرگ و میر نسبت به کل مبتلایان ۳۰۴ و ۳۶۲ و ۴۲۷ نفر بوده است که این نشان می دهد ضریب مرگ و میر با احتساب شمار کل مبتلایان که حالا به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده به ترتیب ۱۷ و ۱۹ و ۱۸ درصد بوده است که به مراتب از ضریب ۴۷ درصد روزهای نخستین تلفات بیماری کمتر است.

دومین مرگ خارج از چین

دومین مبتلایی که جانش را در خارج از چین و روز سه شنبه در هنگ کنگ از دست داد یک مرد ۳۹ ساله است که روز ۲۱ ژانویه از شهر ووهان مرکز آلودگی ویروس کرونا به هنگ کنگ بازگشت.

او روز ۳۱ ژانویه دچار تب شدید شد اما پزشکان می گویند که او حتی پیش از ابتلا به ویروس هم دچار مشکلات فیزیکی بوده و این باعث تشدید بیماری شده است.

پیش از او یک شهروند دیگر چین در فیلیپین جان باخت که او هم از چین و از طریق هنگ کنگ راهی فیلیپین شده بود و قبلا به ووهان سفر کرده بود.

تا بعدازظهر روز سه شنبه به وقت محلی کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که شمار کل مبتلایان به ۲۰ هزار و ۶۲۸ نفر رسیده و شمار فوتی ها نیز ۴۲۷ نفر است که از این میان ۴۲۵ مرگ در چین بوده است و شمار کل مبتلایان در این کشور ۲۰ هزار و ۴۳۸ نفر اعلام شده است.

جوانترین بیمار مبتلا نیز یک نوزاد یک ماهه اهل استانی گویی جو در جنوب غرب چین است که پزشکان فعلا وضعیت او را با ثبات توصیف کرده اند.

در هنگ کنگ اما امروز در تحولی قابل توجه خانم کری لام رییس اجرایی منطقه ویژه اداری هنگ کنگ در مصاحبه با رسانه ها از کارکنان دولت خواست از زدن ماسک خودداری کنند.

او تاکید کرد که با توجه به نیاز شدید بخش های پزشکی و بیمارستانی و بسیاری از مردم به ماسک لازم است کارکنان دولت از زدن ماسک خودداری کنند.

در این منطقه نرخ فروش ماسک که عمدتا از طریق شبکه های فروشگاهی محلی و مغازه ها توزیع می شود چندین برابر شده است و بسته های ۵۰ تایی ماسک نزدیک به ۵۰ تا ۷۰ دلار به فروش می رسد.

همچنین از استان خوبی خبر می رسد که بیماران مبتلا به کرونا بتدریج در حال انتقال به بیمارستانی هستندکه ارتش چین در خلال ۸ روز ساخت و یکهزار و ۴۰۰ پرسنل ارتش آن را اداره می کنند.

پروازهای ورودی و خروجی

سازمان هواپیمایی چین به خطوط هوایی این کشور دستور داده است که پروازهایشان را به مناطق و کشورهایی که ممنوعیتی برای مسافران چینی در نظر نگرفته اند ، ادامه دهند و حق توقف پروازها را ندارند.

نزدیک به ۴۶ کشور پروازهای ورودی و خروجی به چین را متوقف کرده اندو برخی از کشورها نیز از پذیرش مسافران چینی خودداری می ورزند.

توصیه پزشکی

پزشکان می گویند که هنوز درمان و واکسنی برای معالجه قطعی ویروس پیدا نشده است . با این حال آنها توصیه های مهمی برای مردم ارایه کرده اند که باعث پیشگیری از ابتلا به کرونا می شود و

پزشکان در این میان شستن دست ها را به طور مناسب و مرتب توصیه کرده اند. استفاده از الکل برای ضد عفونی کردن دست ها بخصوص پس از بازگشت به منزل بسیار مهم است. در بیرون از منزل هم می تواند از دستکش های پلاستیکی یک بار مصرف استفاده کرد.

نظر شما