شناسهٔ خبر: 38021893 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

سخنگوی قوه قضائیه در نوزدهمین نشست خبری:/ 6

در پرونده روح‌الله زم، 5 نفر دیگر هم بازداشت هستند/ رسیدگی به پرونده برادر معاون رئیس جمهور در حال انجام است

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده روح‌الله زم گفت: در این پرونده ۵ نفر بازداشت هستند اما کیفرخواست آنها هنوز صادر نشده است. افراد بسیاری در این پرونده مطرح هستند و تحقیقات درحال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پایان نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره طرح معامله قرن گفت: بعد از ارائه این طرح، رئیس قوه قضائیه اشکالات حقوقی این طرح ننگین را بیان کردند. این طرح ناقض طرح حاکمیتی و سرزمینی مسلمانان است و از طرفی موجب نقض حقوق مردم در راستای به رسمیت دانستن خودشان است. معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه مأموریت دارد تا در مجامع بین‌المللی با محوریت وزارت خارجه موضوع را تعقیب کنند.

سخنگوی قوه قضائیه در نوزدهمین نشست خبری:/ ۱

عرصه انتخابات نباید به عرصه اتهام‌زنی تبدیل شود/ جمعیت کیفری کشور سیل نزولی پیدا کرده است

سخنگوی قوه قضائیه در نوزدهمین نشست خبری:/ ۲

خبر آزادی عیسی شریفی کذب است/ ۱۰ سال حبس برای جاسوسانی که در قالب خیریه فعالیت داشتند

سخنگوی قوه قضائیه در نوزدهمین نشست خبری:/ ۳

پلمب خانه مداح معروف ربطی به موضوعات قضائی نداشت/ در پرونده شبنم نعمت‌زاده باید بازرسی تعزیرات ورود کند

سخنگوی قوه قضائیه در نوزدهمین نشست خبری:/ ۴

جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی به ۲۵ سال حبس محکوم شد

سخنگوی قوه قضائیه در نوزدهمین نشست خبری:/ ۵

قالیباف جزء متهمان پرونده‌های شهرداری تهران نیست/ مصونیت نمایندگان تنها در نطق‌های مجلس شورای اسلامی است

وی در پاسخ به سؤالی درباره ردصلاحیت ۹۰ نماینده مجلس به دلایل مالی و اینکه آیا دستگاه قضائی به این موضوع ورود می‌کند یا خیر؟ گفت: موضوع صلاحیت با موضوع اعمال مجرمانه متفاوت است و این طور نیست که همه موارد نافی صلاحیت الزاماً وصف مجرمانه نیز داشته باشد. اگر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به برخی مسائل در اسرع وقت ورود و تذکرات لازم را ارائه می‌کرد، درحال حاضر با این حجم از ردصلاحیت نمایندگان فعلی مجلس روبه رو نبودیم. ما از ضابطان قضائی خواسته‌ایم که آن بخشی را که وصف مجرمانه دارد، برای ما ارسال کنند و ما نیز قطعا رسیدگی خواهیم کرد.

اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده برادر معاون اول رئیس جمهور گفت: دادگاه این متهم برگزار شده است و رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده روح‌الله زم اظهار کرد: کیفرخواست این متهم صادر شده است و به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال شده است. علت ارجاع این پرونده به شعبه ۱۵ این است که قبلا نیز در همین شعبه پرونده برای این متهم تشکیل شده بود و هنوز برای دادگاه تعیین وقت نشده است.

اسماعیلی افزود: پرونده‌های ویژه در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد. در این پرونده ۵ نفر بازداشت هستند اما کیفرخواست آنها هنوز صادر نشده است. افراد بسیاری در این پرونده مطرح هستند و تحقیقات درحال انجام است و اظهارات متهم ردیف اول بررسی می‌شود. از طرفی برخی افراد در فرایند رسیدگی به این پرونده به دستگاه قضائی آمدند و ابراز ندامت کردند. اینکه دادگاه علنی برگزار شود یا خیر، برعهده قاضی پرونده است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: این پرونده ابعاد مختلفی دارد. و در اسرع وقت تشکیل شده است و از ۹ گروه کارشناسی بهره گرفتیم تا بهترین نتیجه حاصل شود. از اشخاص متعددی در بخش‌های مختلف تحقیقات قضائی انجام شده است و برای برخی متهمان قرار تأمین صادر شده و برخی بازداشت هستند. تمام تکیه ما بر این است که در چارچوب مقررات کارها پیش برود. در کنار رسیدگی قضائی مدافع حقوق جان باختگان سانحه هوایی هستیم و هر کدام از خانواده‌ها اگر شکایتی دارند، می‌توانند به سازمان قضائی نیروهای مسلح رجوع کنند و ما پیگیری خواهیم کرد.

اسماعیلی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چطور می‌شود آقایان زاکانی و رسایی با توجه به داشتن پرونده قضائی تأیید صلاحیت شدند؟ گفت: ما تمام استعلامات را بررسی کردیم و به شورای نگهبان منعکس کردیم و تشخیص تأیید صلاحیت یا ردصلاحیت افراد با این نهاد بوده است. ما نسبت به هیچ جریانی حساس نیستیم و تمام اقدامات ما قانونی صورت گرفته است.

انتهای پیام/4110/پ

نظر شما