شناسهٔ خبر: 38020567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار گلستان: نظام پهلوی ظلم مضاعفی به مردم این منطقه روا داشته است

استاندار گلستان گفت: آمار بالای املاک بنیاد علوی در این استان که در حال واگذاری به مردم است، بیانگر ظلم مضاعف نظام فاسد پهلوی به مردم این منطقه است.

صاحب‌خبر -

هادی حق شناس پیش از ظهر امروز در مراسم متمرکز اهدای اسناد املاک علوی ۵ استان کشور که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات کشاورزان برای دریافت تسهیلات بانکی، نداشتن اسناد است. همین موضوع باعث می شود که نتوانند ابزار کشاورزی مورد نیاز خود را به درستی فراهم کنند یا سرمایه گذاری مناسبی بر روز زمین خود انجام دهند.

وی افزود: امروز از ۷ هزار سندی که به کشاورزان ۵ استان کشور اهدا می شود، حدود ۷۰ درصد آن متعلق به مردم استان گلستان است. این عدد نشان می دهد که نظام فاسد پهلوی، ظلم مضاعفی در این منطقه روا داشته است.

استاندار گلستان با بیان اینکه همه اختیارات در این بخش به استان گلستان تفویض شده، خاطرنشان کرد: همه کسانی که در این استان مسئولیت دارند باید در جهت واگذاری املاک بنیاد علوی به مردم تلاش داشته باشند. امیدواریم واگذاری ها در سال جاری و سال آینده با سرعت بیشتری انجام گیرد.

حق شناس در ادامه با اشاره به جلسه امروز خود با رئیس بنیاد مستضعفان، گفت: در سیل امسال برخی از آب بندان ها در گنبدکاووس تخریب شده بود که مهندس فتاح دستور دادند این آب بندان ها مجددا بازسازی و به مردم واگذار شود.

وی ادامه داد: تسریع در واگذاری زمین برای ساخت ساختمان پزشکی قانونی در مرکز استان دیگر دستور مهندس فتاح بود.

استاندار گلستان با اشاره به همکاری بنیاد مستضعفان در بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده از سیل، تصریح کرد: تاکنون ۵۴ هزار تن سیمان رایگاه در اختیار مردم سیل زده استان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در مراسم امروز ۷۰۰۰ فقره اسناد املاک علوی به ارزش ۲ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال به صورت رایگاه به مردم مناطق محروم در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و خراسان‌ رضوی و شمالی اهدا شد.

از این تعداد ۴ هزار و ۸۵۰ فقره سند برای مردم گلستان، ۷۱۰ فقره سند برای مردم مازندران، ۵۴۰ فقره سند برای مردم خراسان شمالی، ۴۰۰ فقره سند برای مردم خراسان رضوی و ۵۰۰ فقره سند برای مردم گیلان است.

انتهای پیام

نظر شما