شناسهٔ خبر: 38017700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

نباید خانه‌هایی بسازیم که فقط خوابگاه باشند/ دانشجویان ایرانی ساکن چین در هواپیما نیز قرنطینه بودند تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده/ اقدامات پیشگیرانه در دست اجراست/ بیمارستان‌های زاهدان در وضعیت اضطراری

معاون بهداشتی‌دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است.

صاحب‌خبر -

طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا نه تنها در سیستان و بلوچستان بلکه در ایران مشاهده نشده است.

وی افزود: تمامی مبادی ورودی به منظور جلوگیری از این ویروس تحت نظارت کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار دارد و خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری مشاهده نشده و به محض مشاهده این ویروس، جزئیات به اطلاع مردم خواهد رسید.

این مسئول اذعان داشت: تمامی بیمارستان ها در حالت اضطراری قرار دارند اما بیمارستان بوعلی زاهدان یک بیمارستان عفونی بوده و به دلیل برخورداری از بخش‌های ویژه عفونی به منظور رسیدگی به بیماری کرونا در نظر گرفته شده و اگر شخصی دچار مشکل حاد تنفسی شد می تواند به این بیمارستان مراجعه کند.

طباطبایی خاطر نشان کرد: متخصصین، پزشکان عفونی و کارشناسان این نوع بیماری ها به صورت مستمر در رسانه ملی در حال اطلاع رسانی در خصوص کرونا ویروس هستند و اطلاعات کتبی هم از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی در حال آموزش است .

وی در خصوص پست های چکاپ این بیماری در فرودگاه زاهدان می گوید: اخیرا پرواز خارجی به ایران از طریق فرودگاه زاهدان نداشته ایم اما یک پست مراقبتی و بهداشتی برای بررسی در فرودگاه زاهدان مستقر شده اند‌. در مبادی ورودی و در نقاطی که استان مرز مشترک با کشورهای همسایه دارد تمهیدات لازم برای بررسی این نوع ویروس در نظر گرفته شده و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی بصورت مستمر از این مبادی بازدید می کنند‌.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: در پایانه مرزی میرجاوه هم پایگاه های مراقبت فردی داریم که بر اساس پروتکل های بین المللی و دستورالعمل های داخلی وضعیت کرونا ویروس را رصد می کنند.این پایگاه پیش از شیوع این ویروس هم وجود داشته است.

وی در خصوص بررسی وضعیت سلامت حاشیه نشینان گفت: به کمک داوطلبین سلامت، تعدادی ایستگاه سلامت در حاشیه شهر برپا خواهیم کرد تا داوطلبین سلامت که از بین مردم همان مناطق هستند آموزش های لازم را برای پیشگیری و مراقبت نسبت به ویروس کرونا فراگرفته و این آموزش را به سایر مردم از طریق همین ایستگاه ها منتقل کنند‌.

وی در پایان گفت: جلسات هماهنگی به منظور اقدامات لازم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری هر روز در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار می شود.

نظر شما