شناسهٔ خبر: 38012519 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در سینمای رسانه‌ها؛

برگزاري نشست خبري فيلم «روز صفر»

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- نشست خبری فیلم «روز صفر» جدیدترین ساخته آقای سعید ملکان در پردیس سینمایی ملت با حضور عوامل فیلم و خبرنگاران آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای سعید ملکان در این نشست در پاسخ به سوالی که چرا این فیلم سخت را انتخاب کرده است گفت: این سوژه را دوست داشتم، چون از سایر موضوع‌ها جالب‌تر بود.
وی درباره اینکه این فیلم، فیلم اول او در مقام کارگردان بوده گفت: شاید فیلم آخر باشد نه فیلم اول، طرح این فیلم از آقای اصفهانی بود و موضوع آن به طور کامل واقعیت دارد و تخیل نیست. ما سعی کردیم با زبان سینما کار کنیم.
آقای ملکان در خصوص هزینه ساخت فیلم گفت: قرار بود فارابی در این کار مشارکت کند، ولی چند دقیقه مانده به فیلمبرداری پشیمان شدند و ما مجبور شدیم که هزینه را بین دوستان تقسیم کنیم، طوری که هنوز هم دوستانی در اینجا از من طلبکارند.
کارگردان «روز صفر» درباره اغراق آمیز بودن نقش امیر جدیدی (مأمور اطلاعات) گفت: ما اغراق نکردیم، فقط سعی کردیم از قالب‌های کلیشه‌ای و ترسوی رایج بیرون بیاییم، همانطور که در سینمای آمریکا همیشه اغراق‌های وحشتناک می‌بینید، ولی کسی چیزی نمی‌گوید، اما ما از بس از این قبیل فیلم‌ها نساخته ایم باور نمی‌کنیم.
آقای ملکان در خصوص شخصیت‌های فیلمش گفت: آقایان امیر جدیدی، ساعد سهیلی و مهدی قربانی برای فیلم انرژی زیادی گذاشتند و من در طول 25 سال گذشته چنین چیزی در سینمای ایران ندیده ام.
آقای ملکان در خصوص باور پذیری نقش پسری که هنگام عملیات انتحاری شک کرد گفت: این شک همیشه هست و به همین دلیل در این گونه عملیات‌ها دو نفر وجود دارند تا اگر یکی از آن‌ها شک کرد، نفر دوم دکمه کمربند انفجاری را بزند.
وی در خصوص عوامل فیلمش ضمن تقدیر از تدوینگران «روز صفر» گفت:: این فیلم هزار و 500 نفر پلان داشت و علی قاضی واقعا کار کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: گروه جلوه‌های ویژه بصری (ویژوال افکت) هم خیلی تلاش کردند و آقای امیر حسین قاسمی بهترین صداگذار سینمای ایران است که همیشه به او کم توجهی شده و هرگز هم در جشنواره انتخاب نشده است.
آقای سعید ملکان کارگردان 40 ساله سینمای ایران است که پیش از این در مقام چهره پرداز و تهیه کننده فعالیت کرده است و 6 بار برنده سیمرغ بلورین جشنواره شده است.
فیلم «روز صفر» نخستین فیلم او در مقام کارگردان است که درباره نحوه دستگیری عبدالمجید ریگی است.

نظر شما