شناسهٔ خبر: 38010338 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

شما بیضایی را فراری دادید

صاحب‌خبر -

مجید برزگر در نشست خبری فیلم ابر بارانش گرفته گفت: فضاسازی برای من مهم بود و انتخاب لوکیشن‌ها را از اسفندماه آغاز کردیم.

به گزارش انصاف نیوز، در دومین سانس از سینمای داستانی در سومین روز از جشنواره، اصحاب رسانه به تماشای فیلم مجید برزگر نشستند. مجید برزگر نویسنده و کارگردان، نازنین احمدی، آرشا نیک‌بین، علیرضا ثانی بازیگران فیلم، لیلا نقدی‌پور طراح صحنه، آرمان خوانساریان نویسنده، الهام صالحی چهره‌پرداز، حمید برزگر تدوینگر و  حمید جانی‌پور عکاس ابر بارانش گرفته در این نشست خبری حضور داشتند‌.

فیلم برزگر فیلمی مستقل و با موضوعی متفاوت نسبت به جریان اصلی سینما است. واکنش‌های اصحاب رسانه به این فیلم متفاوت بود، عده‌ای این فیلم را تحسین کردند و برخی این کار را ضعیف دانستند.

مجید برزگر در پاسخ به پرسش انصاف نیوز درباره ایده داستان و لوکیشن‌ها گفت: خبرهایی درباره خودکشی چند خواهر و اتانازی چند نفر خواندم. فیلمنامه را دو سال پیش نوشتم و با آرمان فیلمنامه را چندین بار بازنویسی کردیم. این کارها سخت و زمانبر است. فضاسازی برای من مهم است و در اسفندماه لوکیشن‌ها را پیدا کردیم. من به دنبال یک عمارت ویژه بود و هر مکانی مرا راضی نمی‌کرد‌. ما مکانی را در رامسر پیدا کردیم ولی من آن را نپسندیدم و پس از آن عمارت مخروبه‌ای را در کیاسر پیدا کردیم که این مکان رضایتم را جلب کرد. ما در تهران هم به دنبال مکان‌های خاص باری بیمارستان و خانه بودیم.

خوانساریان یکی از فیلمنامه نویسان گفت: آقای برزگر ایده‌ای درباره اتانازی داشتند و ما درباره این ایده شروع به کار کردیم. ما اتفاقات شاعرانه فیلم را روزمره کردیم. آقای برزگر به من پیشنهاد همکاری دادند که این پیشنهاد برای من افتخار بزرگی است و مطالب بسیاری از او یاد گرفتم.

ثانی‌فر یکی از بازیگران فیلم درباره همکاری خود با برزگر گفت: هر بازیگری فیلم پرویز را ببیند، دوست دارد تا با برزگر همکاری کند که این فرصت در این فیلم به من داده شد.

برزگر درباره شباهت سکانسی از فیلم ابر بارانش گرفته به سکانسی از فیلم تارکوفسکی گفت: من ادای دینی به تارکوفسکی در صحنه افتادن لیوان کردم. من هم علاقه‌هایی دارم و این موارد را بدون تغییر کپی می‌کنم.

آرامه اعتمادی منتقد این نشست درباره کار برزگر گفت: فیلم برخلاف جریان اصلی سینمای ایران است. من فیلم پرویز را دوست دارم و فیلم فصل باران‌های موسمی را هم دوست دارم و هم این فیلم را دوست ندارم. شخصیت داستان تغییر می‌کند که من این تغییر را در فیلم می‌بینم. همانطور که نهنگ آبی نماد مرگ است نهنگ صورتی هم نماد زندگی است.

برزگر درباره فیلم‌هایش گفت: ما مخاطبانی در سایه هم داریم که این فیلم‌ها را تماشا می‌کنند و مخاطب جریان اصلی سینما نیستند.

همچنین طراح صحنه و لباس فیلم گفت: من خوشحال هستم زیرا کسانی سینمای مستقل ایران را دنبال می‌کنند. طراحی صحنه و لباس آن چیزی بود که شما دیدید و مطلب بیشتری ندارد.

نیک‌بین درباره اولین تجربه بازیگری خود گفت: باعث افتخار من است که در اولین تجربه حضورم مقابل دوربین با آقای برزگر همراهی کردم.

احسان رستکار سردبیر همشهری جوان انتقادهایی به فیلم برزگر وارد کرد. برزگر پس از دفاع از فیلم خود، به این خبرنگار گفت: من چهره شما را از برنامه هفت به یاد دارم. شما باعث فراری دادن بیضایی شدید و انگ‌هایی به کیانوش عیاری زدید.

انتهای پیام

نظر شما