شناسهٔ خبر: 38010318 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

براری: پاشنه آشیل فناوری فضایی پرتاب ماهواره است/افتتاح مرکز داده‌های ماهواره‌ای در ماه آینده

رئیس سازمان فضایی گفت : مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای با هدف ارائه خدمات به کسب و کارهای حوزه فضایی ماه آینده افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به پیشرفت در توسعه زیر ساخت های فضایی کشور گفت: در راستای توسعه زیرساخت های فضایی، مراکز فضایی را مانند ماهدشت و  قشم  توسعه  داده ایم که این روند ادامه دار خواهد بود چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری ما به تکنولوژی فضایی نیازمند هستیم.

* احداث مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای

وی افزود: احداث مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای نیز با هدف ارائه خدمات به کسب و کارهای حوزه فضایی آغاز شده و در چند روز آینده نه تنها  تجهیزات سخت افزاری این مرکز نصب و راه اندازی می‌شود بلکه تا یک ماه  این مرکز راه اندازی شده  آماده سرویس و خدمات رسانی می شود.

* نداشتن تکنولوژی فضا باعث وابستگی به کشورهای غربی می شود

براری با اشاره به اینکه طراحی و تولید ماهواره در کشور اکنون در فاز تحقیقات قرار دارد، ادامه داد: هرکشوری از تکنولوژی فضا عقب بیافتد بدون شک وابستگی اش به کشورهای بزرگ مثل آمریکا بیشتر می شود.

* هفته سوم بهمن اجرای عملیات دو ایستگاه کنترل و دریافت داده‌های ماهواره‌ای

وی در پایان گفت: عملیات اجرایی راه اندازی دو ایستگاه کنترل و دریافت داده‌های ماهواره‌ای در مناطق چناران و سلماس در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار، درهمین هفته  سوم بهمن ماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما