شناسهٔ خبر: 3800785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از فردا در کرمانشاه

بانوان ووشوکار ایرانی برای تصاحب پیراهن تیم ملی بر روی تاتامی می‌روند

رقابت‌های ووشوی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بانوان از امروز آغاز شد و بانوان ووشوکار ایرانی برای تصاحب پیراهن تیم ملی از فردا بر روی تاتامی می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مسابقات ووشوی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بانوان در رده سنی بزرگسالان عصر امروز به‌صورت رسمی آغاز شد و ووشوکاران از فردا بر روی تاتامی می‌روند.

رئیس هیئت ووشو استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، تعداد این شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها و در رده سنی بزرگسالان را حدود 200 نفر اعلام کرد.

سیدرامین مؤذنی، تعداد شرکت‌کنندگان کرمانشاهی در این رقابت‌ها را 14 نفر در قالب دو تیم عنوان کرد و گفت: کرمانشاهی‌ها در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان و جوانان برای قرار گرفتن روی سکو تلاش خود را کردند و برای رقابت‌های بزرگسالان نیز تمام تلاش خود را به‌کار خواهد کرد.

وی با اشاره به کسب مدال‌ توسط ووشوکاران کرمانشاهی، گفت: رشته ووشو رشته‌ای است که رتبه‌بندی آن از روی رنگ مدال است و به‌دلیل عدم کسب مدال طلا موفق به رفتن بر روی سکو نشدیم.

رئیس هیئت ووشو استان کرمانشاه افزود: البته در قسمت‌هایی هم به تیم اجحاف شد و داوران حق‌کشی کردند و اجازه بالا آمدن کرمانشاه را ندادند.

موذنی گفت: امیدوارم در رقابت بین بزرگسالان این اتفاق رخ ندهد و ما هم چون گذشته اقتدار خود را حفظ کنیم، چون ما مدال‌آورانی چون ماریا قادر‌نژاد و سوده عزتی که دارندگان مقام دومی جهان هستند و مریم هاشمی قهرمان جهان و سحر فخری دارنده مقام ششم جهان در رشته ووشو را داریم.

وی افزود: کرمانشاه این همه پتانسیل را دارد و قاعدتاً ما باید بر روی سکو باشیم، اما اگر داوران نسبت به قضاوت خود تجدیدنظر کنند و دقت بیشتری در داوری کنند، کرمانشاه بر روی سکو می‌رود.

رئیس هیئت ووشو استان کرمانشاه بیان داشت: بزرگترین دستاورد ووشو برای کرمانشاه این بود که با توجه به تأمین هزینه‌های سفر توسط کرمانشاه، ووشوکارانی که توانایی مالی خوبی برای این سفر نداشتند هم با این امر توانستند در این رقابت‌ها شرکت کنند.

مؤذنی ادامه داد: بالغ بر 70 کرمانشاهی در این مسابقات شرکت کرده‌اند و دستاورد دیگر این مسابقات انتخاب 11 ووشوکار کرمانشاهی و دعوت آن‌ها به اردو‌های تیم ملی است.

وی در پایان توضیح داد: دستاورد دیگر این رقابت‌ها ایجاد انگیزه و نشاط در ورزشکاران خصوصاً ووشوکاران کرمانشاهی شود و علاقه بیشتری به این ورزش پیدا کنند.

انتهای پیام/2700/ذ30/ض1002

برچسب‌ها:

نظر شما