شناسهٔ خبر: 38005793 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیرآموزش‌وپرورش در سومین جلسه شورای عالی نماز؛

ماموریت اصلی آموزش‌ و پرورش تربیت و رکن اصلی تربیت نماز است

وزیرآموزش‌وپرورش درسومین جلسه شورای عالی نماز، ماموریت اصلی آموزش و پرورش را تربیت و رکن اصلی تربیت را نماز دانست و گفت: از هیچ تلاشی برای توسعه و تقویت نماز دریغ نمی‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش عصر امروز محسن حاجی میرزایی در سومین جلسه شورای عالی نماز وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: در حوزه نماز تاکید می‌کنم هرکاری تا کنون بوده همچنان با قوت در این حوزه ادامه پیدا کند چون ایمان داریم باید به بحث نماز بیش‌ازپیش توجه شود لذا پیشنهادات ارائه شده را در این زمینه می‌پذیریم.

وی افزود: ماموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت است و رکن اصلی این تربیت نماز است لذا در سند تحول نیز به این موضوع اشاره شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: متاسفانه ما در دهه‌های اخیر این ماموریت را رها کردیم و به جای آن  نیرو برای دانشگاه تربیت می‌کنیم لذا آموزش و پرورش نباید به این سمت برود بلکه باید کاراصلیش تربیت باشد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مستقل از دانشگاه است و نباید مقدمه دانشگاه باشد بلکه باید به گونه‌ای عمل کند که دانش آموزان بتوانند از ارزش‌های دینی خود دفاع کنند و یک مهارت را قبل از فارغ التحصیلی فراگیرند.

وزیرآموزش‌وپرورش گفت: باید شرایط خود را برای تربیت انسانی در تراز جمهوری اسلامی مهیا کنیم.

وی افزود: افراد در حالی در اختیار ما جهت تربیت  قرار می‌گیرند که در بهترین سن قرار دارند بنابراین باید غالب محتوای آموزشی ما در راستای تربیت باشد نه اینکه ما دانش آموزان را برای کنکور تربیت کنیم.

عضوکابینه تدبیر و امید گفت: امیدواریم به گونه‌ای کار کنیم که در پایان کار انسانی را پرورش داده باشیم که بشود گفت این محصول جمهوری اسلامی ایران است.

حاجی میرزایی با تاکید بر بازگشتن به ماموریت اصلی آموزش و پرورش که همان تربیت است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم انتظارات رهبر معظم انقلاب را از آموزش و پرورش برآورده سازیم و به تدریج به مسیر اصلی آموزش و پرورش برگردیم.

 وی در پایان تصریح کرد: از هیچ کوششی برای توسعه و تقویت نماز دریغ نمی‌کنیم.

نظر شما