شناسهٔ خبر: 38001510 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت: همه دانشجویان ایرانی در ووهان چین سالم هستند

صاحب‌خبر -

همه دانشجویان ایرانی در ووهان چین سالم هستند

تهران – ایرنا – رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ یک از دانشجویان ایرانی در شهر ووهان چین به ویروس کرونا آلوده نشده‌اند.

محمدمهدی گویا روز دوشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه مواردی را در کشور داریم که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند، افزود:‌ این بیماری با بیماری های دیگری مثل آنفلوآنزا، شباهت بالینی کاملی دارد و به محض اینکه مشکوک به ابتلا این بیماری می شویم باید از فرد مراقبت ویژه کنیم، آزمایش های لازم را به عمل می آوریم و در مورد آن اقدام می کنیم.
وی در مورد شهروند اصفهانی آلوده به ویروس کرونا گفت: خوشبختانه آزمایش ها در این مورد منفی بوده و فرد مورد نظر از بیمارستان مرخص شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: ویروس کرونا مانند ویروس آنفلوانزا قابلیت انتقال بالایی دارد  اما بیماری شدیدی ایجاد نمی کند. شدت مرگ و میر آن کمتر از ویروس سارس یا ویروس کرونا از نوع مرس و در حدود سه درصد است.

وی درمورد وضعیت دانشجویان ایرانی در شهر ووهان چین گفت: تاکنون ابتلا به ویروس کرونا برای هیچ دانشجویی اعلام نشده است.
گویا دوره پنهان ویروس کرونا را از ۷ تا ۱۴ روز برشمرد و افزود:‌ برای مراقبت از بیماران مبتلا حداکثر ۱۴ روز را باید در نظر گرفت.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین گفت:‌ برای کمک و تامین نیروی انسانی و نیازهای دیگر به چنین اعلام آمادگی کرده ایم و با سفارت چین در این مورد جلساتی داشته ایم.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، آغاز شد. این ویروس اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است.

بر اساس آخرین آمار تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند و بیش از ۲۱۳ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تا کنون هیچ موردی از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده و دوربین‌های حرارتی مستقر در مبادی ورودی کشور بطور مستمر مسافران را چک می کنند.

نظر شما