شناسهٔ خبر: 37996524 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جمالی‌نژاد:

۵۱۷۳ پروژه عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها در دهه فجر افتتاح می‌شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از افتتاح ۵۱۷۳ پروژه عمرانی و خدماتی توسط دهیاری‌ها در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی سال جاری در مناطق روستائی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد ضمن اعلام خبر فوق افزود: اعتباری بالغ بر9503 میلیارد ریال (بیش از 950 میلیارد تومان) برای این پروژه ها هزینه و میانگین اعتبارات هزینه شده برای هر پروژه حدود 1800 میلیون ریال می‌باشد.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به بهسازی معابر روستائی با 3581 پروژه، معادل 69 درصد کل پروژه‌ها می‌باشد، که طیف وسیعی از پروژه‌ها نظیر روسازی و زیرسازی معابر، ساماندهی و هدایت آبهای سطحی و احداث پل های درون روستا را در بر می‌گیرد.

وی افزود: بعد از پروژه های فوق، بیشترین تعداد پروژه‌های دهیاریها مربوط به بوستان و فضای سبز، بهداشت محیط و پسماند، ایمنی و آتش‌نشانی و اماکن ورزشی و فرهنگی است.

شایان ذکر است دهیاری‌ها با توجه به وظایف قانونی خود مطابق با اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها مصوب ۱۳۸۰هیات وزیران و مفاد مندرج در بخشنامه سالیانه بودجه دهیاری‌های کشور، موظف به اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی دارای اولویت در روستاها هستند.

نظر شما