شناسهٔ خبر: 37995421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

عضو شورای شهر:

سوله های بحران تهران برای بیماری کرونا آماده است

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت که در صورت نیاز وزارت بهداشت، سوله‌های مدیریت بحران شهر تهران را به منظور ارایه خدمات اورژانسی ویژه بیماران کرونا در اختیار آنها قرار دهیم.

صاحب‌خبر -

«ناهید خداکرمی» روز دوشنبه افزود: خوشبختانه، تاکنون هیچ نگرانی از سرایت بیماری کرونا به ایران وجود ندارد اما سوله‌های مدیریت بحران شهر تهران برای هر گونه شرایط حساس و بحرانی ‌آمادگی دارند.

وی افزود: پیشگیری و درمان بیماری ها بر عهده وزارت بهداشت و درمان است اما اگر از شهرداری تهران کمک بخواهند، آمادگی کمک به آنها را داریم.

خداکرمی تاکید کرد که تاکنون چنین درخواستی از مدیریت شهری انجام نشده است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران همچنین از برنامه شهرداری برای اطلاع رسانی از وضعیت کرونا و ویروس آن در قالب توزیع بروشورهایی اطلاع رسانی در سطح شهر و ایستگاههای مترو به شهروندان خبر داد.

وی گفت: محتوای علمی این بروشورها توسط وزارت بهداشت تایید شده و مدیریت شهری با توجه به مسئولیت اجتماعی و لزوم توجه به سلامت عمومی شهروندان، آنها را از امروز در سطح وسیع منتشر خواهد کرد.

خداکرمی افزود: امیدواریم به دلیل اینکه مردم ایران به میزان مناسب از مرکبات و سبزیجات سالم مصرف می کنند و تغذیه سالم تری دارند، ‌ این بیماری کشور ما را اذیت نکند.

ویروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان چین سرچشمه گرفت اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه گسترش یافته است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۳۶۰ رسیده و شمار مبتلایان به آن نیز از مرز ۱۷ هزار نفر گذشته است.

نظر شما