شناسهٔ خبر: 37990776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ویروس کرونا در استان مرکزی مشاهده نشده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در استان مرکزی و کشور موردی از ویروس کرونا مشاهده نشده است اما بحث پیشگیری در مورد این بیماری مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بهروز اکرمی صبح امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی در مورد بررسی راهکارهای پیشگیری از کرونا ویروس، اظهار کرد: تاکنون در استان مرکزی موردی از ویروس کرونا گزارش نشده است، اما توجه به بحث پیشگیری در این مورد ارزشمند است.

وی با بیان اینکه باید در ارائه آموزش و اطلاع‌رسانی در مورد بیماری کرونا تلاش کرد افزود: باید به دانش آموزان و دانشجویان و حتی در محلات و شهرستان‌ها آموزش‌های لازم را ارائه کرد تا همه‌جانبه به مقابله با آن رفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی باید همه تلاش خود را به کار گیرد اضافه کرد: در همین راستا باید از محل‌های مختلف و پرتردد و بیمارستان‌ها داشته باشد و بر آنها نظارت کند.

اکرمی ابراز تصریح کرد: امیدواریم با تصمیمات گرفته شده و اجرای آن هیچ‌گونه موردی از بیماری کرونا در استان نداشته باشیم البته باید مردم را نسبت به این موضوع حساس کرد تا پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: باید نسبت به مسافرهای خارجی نیز حساسیت بیشتری داشت و میراث فرهنگی باید در این موضوع اقداماتی انجام دهد و در مورد اطلاع‌رسانی به هتل‌ها با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی لازم را داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: دست دادن و دیده‌بوسی کردن در بین رواج دارد و این موضوعی نیست که به‌راحتی بشود با آن مقابله کرد اما اطلاع‌رسانی در این خصوص به مردم شده است.

سید محمد جمالیان افزود: تجربه‌ای که استان مرکزی در مقابله با کنترل بیماری آنفلوآنزا کسب کرد و در آن موفق بود نشان می‌دهد می‌توان در برابر کرونا هم پیشگیری‌های لازم را داشت و آن را با موفقیت پشت سر گذاشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه البته نمی‌خواهیم در بین مردم ترس و وحشت ایجاد کنیم افزود: اما باید اقدامات لازم و اطلاع‌رسانی‌ها را با جدیت دنبال کنیم.

 انتهای پیام/

نظر شما