شناسهٔ خبر: 37983435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 آخرين تغييرات بودجه اي دانشگاه‌ها در سال 99

عضو کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي گفت: در کميسيون تلفيق مجلس مقرر شد، در سال 99 اعتبار جداگانه اي به دانشگاه هاي کوچک و آن هايي که از نظر بودجه با محدوديت مواجه اند، تزريق شود.

جبار کوچکي نژاد در گفتگو با مهر، درباره آخرين تصميم گيري‌ها و تغييرات در بودجه پيشنهادي دانشگاه‌ها و وزارت علوم براي سال 1399 اظهار کرد: در لايحه بودجه 99 بودجه برخي دانشگاه‌ها تا حدود 23 درصد رشد داشته در حالي که برخي دانشگاه‌هاي ديگر رشد پايين‌تري دارند.

عضو کميسيون تلفيق مجلس با اشاره به اينکه فاصله بين دانشگاه‌ها در برخي بخش‌ها تبعيض آميز است، افزود: به طور مثال رشد بودجه دانشگاه فني و حرفه‌اي بسيار محدود است بالاخص در بخش رفاهي فاصله‌ها در بعضي دانشگاه‌ها تبعيض آميز است.

کوچکي نژاد ادامه داد: به همين منظور کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي در جلسات خود تصميم گرفته است به منظور برقراري تعادل و عدالت بين دانشگاه‌ها، هزار و 250 ميليارد تومان را به دانشگاه‌هاي ضعيف‌تر تزريق کند.

وي در پاسخ به اين سوال که اين بودجه به چه دانشگاه‌ها و در چه حوزه‌هايي تعلق خواهد گرفت، تصريح کرد: قرار است اين بودجه به دانشگاه‌هاي کوچک و ضعيف که منابعشان محدود است، اختصاص يابد و در بخش‌هاي رفاهي دانشجويان اعم از تغذيه و خوابگاه، تحقيقات دانشگاهي و...هزينه خواهد شد.عضو کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي همچنين درباره تغييرات احتمالي بودجه وزارت علوم نيز اعلام کرد که بودجه اين وزارتخانه در لايحه پيشنهادي 99، تغييري نکرده است.

چگونگي اعطاي تسهيلات دانشجويي نيم‌سال دوم اعلام شد

صندوق رفاه دانشجويان در بخشنامه‌اي جدول زمان‌بندي و مبالغ وام‌هاي دانشجويي نيم‌سال دوم تحصيلي 99 -98 دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

به گزارش ايرنا، بر اساس اين بخشنانه آغاز پذيرش درخواست وام از15 بهمن آغاز مي‌شود و تا 17 اسفند ماه 98 ادامه دارد.

همچنين مبلغ وام ضروري دانشجويان در بخش مسکن، زيارت و ازدواج نيز به 10 ميليون ريال افزايش يافته است.

تسهيلات ويژه دکتري اين صندوق نيز به دانشجوياني اختصاص مي يابد که در بانک توسعه تعاون تشکيل پرونده داده و براي يک بار از آن بانک وام دريافت کرده اند.متقاضيان براي دريافت اطلاعات بيشتر مي توانند به جدول منتشر شده در سامانه صندوق رفاه دانشجويان مراجعه کنند.

بر اساس بخشنامه ابلاغي به دانشجويان، به منظور تسريع در پرداخت و بهره مندي دانشجويان مستعد کم بضاعت «غيرشاغل و غير بورسيه به استناد ماده 12 اساسنامه صندوق رفاه دانشجويان» از تسهيلات صندوق رفاه دانشجويان ترتيبي لحاظ شود که اطلاعات متقاضيان و ارسال ليست‌ هاي وام در بازه زماني تعيين شده به صندوق رفاه برسد.

همچنين، اولويت پرداخت وام با افرادي است که فرآيند ثبت يا تاييد را زودتر سپري کرده باشند.پرداخت وام‌هاي دانشجويي در نيم‌سال دوم تا پايان اسفند ماه به دانشگاه‌هايي است که اطلاعات خود را حداکثر تا 10 اسفند ماه به صندوق رفاه ارسال کنند. براساس اين اطلاعات اين دانشگاه‌ها در اولويت پرداخت وام قرار مي‌گيرند.سامانه دانشجويي براي ثبت تقاضاي دانشجويان از 15 بهمن ماه تا پايان نيم سال تحصيلي فعال است؛ ضروري است کليه متقاضيان نسبت به ثبت تقاضاي خود در سامانه اقدام کنند.

با توجه به ضرورت اعتبارسنجي اطلاعات هويتي دانشجويان متقاضيان دريافت تسهيلات از صندوق رفاه دانشگاه‌ها بايد قيد فوريت را در سامانه آموزشي خود داشته باشند.

در زمان ثبت اطلاعات سند تعهد در پرونده دانشجويان در سامانه فاز دو ضروري است. مشخصات ضامن نيز بايد در سامانه ثبت شود.

تمامي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي درصورت داشتن اعتبار مازاد وام شهريه پس از دريافت وام توسط دانشجويان غيرشاغل مي‌توانند تنها در قالب اعتبار تخصيص يافته درخواست دانشجويان خود را مديريت کنند.

در اين بخشنامه تاکيد شده است که اولويت پرداخت هر گونه وام و تسهيلات طبق مصوبات آئين نامه صندوق رفاه و تبصره 9 قانون بودجه کل کشور در سال 98 و 99 با دانشجويان تحت پوشش کميته امداد و سازمان بهزيستي است.

برچسب‌ها:

نظر شما