شناسهٔ خبر: 37980031 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در نشست جامعه اسلامی دانشجویان قرائت شد

پیام مهم رهبر انقلاب به تشکل‌های دانشجویی / روی مبانی پافشاری کنید

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها پیام رهبر معظم انقلاب به تشکل‌های دانشجویی را در مراسم سی امین سالگرد تاسیس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به تشکل‌های دانشجویی در مراسم سی سالگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که همزمان با برگزاری همایش سیاسی این اتحادیه در واحد علوم تحقیقات برگزار شد، رونمایی کرد.

رستمی تصریح کرد: اخیرا در محضر رهبر معظم انقلاب به ایشان گفتم که اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نشستی دارد و از شما تقاضا کرده است که پیامی به مناسبت برگزاری سی امین سالگرد تاسیس این اتحادیه صادر کنید که ایشان فرمودند: اولا به آن‌ها سلام برسانید ثانیا بگویید امروز بیشتر از همیشه کشور به عنصر مومن حزب اللهی نیاز دارد و هر چه می‌توانند بر روی مبانی پافشاری کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به جوانان حزب اللهی و مومن در تشکل‌های دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان فرمان پافشاری بر مبانی را داده اند، افزود: امروز جنگ تمدنی است و رهبر معظم انقلاب به نظریه پردازان تمدنی دستور داده اند به فکر طراحی یک تمدن به جای تمدن غرب باشند و قطعا این تمدن جدید نیز باید تمدن نوین اسلامی باشد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: خدا شاکرم که توفیق یافتم درجمع نورانی، مومن و با صفای عزیزان در جامعه اسلامی دانشجویان حضور یابم و شاید مناسب باشد که در این مراسم به شخصیت عزیزی هم، چون شهید سلیمانی بپردازیم که امروز محافل سیاسی و فاطمیه به نام او تزیین شده و باید به عنوان علمی در کنار علم‌های باشرافت و با برکت انبیا و اولیا از او یاد کنیم و این یک موضوع بسیار مهم است.
وی به خطبه رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه ۲۷ دی اشاره کرد و گفت: این خطبه را باید جزو یوم الله‌هایی بدانیم که در زمستان امسال شاهد آن‌ها بودیم رهبر انقلاب در این خطبه تعبیر مکتب حاج قاسم را به عنوان یک چهره موثر، مخلص، مومن، فداکار، همیشه در صحنه و حاضر در خط اول پیروزی‌های بزرگ دیپلماسی و مقاومت در منطقه برای شهید سلیمانی به کار بردند با این وجود شهید سلیمانی امروز صاحب یک مکتب است و با حذف فیزیکی او امکان از بین بردن این مکتب وجود ندارد و این مکتب می‌تواند به وجود آورنده حاج قاسم‌های دیگر باشد.
رستمی با بیان اینکه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دارای سابقه تلاش و مجاهدت و فعالیت در عرصه جامعه و دانشگاه است افزود: حساسیتی که جامعه اسلامی دانشجویان بر روی خط اصیل انقلاب، مبانی ولایت فقیه و قرائتی که امام و رهبر معظم انقلاب از اسلام داشته اند باعث شد این اتحادیه از همان ابتدا موضع خود را مشخص کند و برخط اسلام انقلاب و بر حرکت در مسیر خط اسلام، انقلاب، امام و رهبری اصرار و ایستادگی داشته باشد و همین موضوع امروز رسالت بزرگی را بر دوش این اتحادیه گذاشته است به گونه‌ای که باید با فهم درست، دقیق و برنامه ریزی در جهت تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب گام بردارند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه انتظاری که دین، اسلام، انقلاب و رهبری از یک جوان و انسان مومن انقلابی در یک تشکل دانشجویی دارند این است که در تشکل‌های دانشجویی شخصیت تراز و مورد انتظار رهبر و، ولی جامعه تربیت شود در واقع هم دانشجوی فعال در تشکل دانشجویی باید در این تراز باشد و هم جمع تشکیلاتی تربیت کننده چنین شخصیت‌هایی در تراز انقلاب اسلامی باشد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: انقلابی که بتواند جوانانی را تربیت کند که خرمشهر‌ها را فتح کنند این اقدام بسیار ارزشمندتر از فتح خرمشهرهاست افزود: از دست دادن مالک اشتری هم، چون شهید سلیمانی برای ما بسیار خسارت بار است، اما رهبر معظم انقلاب در این فضا از مکتب حاج قاسم رونمایی کرد.
وی به شاخصه‌های شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: شاخصه اول شهید سلیمانی قدم گذاشتن در مسیر جهاد است از طرفی شهید سلیمانی اهل روضه هفتگی و اهل مطالعه فراوان بود.
رستمی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همه را به حرکت در مسیر مکتب شهید سلیمانی دعوت کرد با این وجود اولین کسانی هستیم که مخاطب راهبری، راهیابی و رهرو پیدا کردن در این مکتب هستیم.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه جنگ دشمن علیه ملت ایران در چهل سال اخیر بی سابقه و بی نظیر بوده تصریح کرد: جنگ امروز دشمن یک جنگ هویتی و تمدنی است و حوزه ایدئولوژی و مسائل مادی و نفوذ را شامل می‌شود به همین دلیل دشمن از تمام ظرفیت‌های خود علیه ملت ایران استفاده کرده به گونه‌ای که امروز شاهدیم سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران وضع کرده است.
وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی مرز‌های جدیدی را برای خود تعریف کرده به گونه‌ای که به تنهایی شاهد برگزاری بیش از ۵۰۰ مجلس عزا برای شهید سلیمانی در هند بودیم تصریح کرد: چه بسا شهید سلیمانی به خاطر تحلیل غلط دشمن از فضای داخلی کشور و به خاطر نارضایتی‌های اخیر ترور شد، چون دشمن تصور کرد می‌تواند با ایجاد دو گانه چالش و سازش مردم را در مقابل مسئولان قرار می‌دهد، اما مراسم یوم الله تشییع شهید سلیمانی به پشتوانه‌ای برای حرکت قدرتمندانه انقلاب اسلامی در منطقه تبدیل شد.
رستمی با تاکید براینکه نباید مکتب شهید سلیمانی و نقشه راه را گم کنیم گفت: شما دانشجویان مخاطب بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب هستید، چون رهبر انقلاب در این بیانیه یک دستورالعمل چهل ساله خطاب به مردم و جوانان صادر کردند پس باید وظیفه هر کسی در این نقشه راه مشخص باشد.

نظر شما