شناسهٔ خبر: 37978922 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی مطرح کرد؛

تراز مثبت پایداری زندگی مشترک در‌ ازدواج های دانشجویی

غلامی مقدم گفت: پژوهش های انجام شده در حوزه ازدواج های دانشجویی نشان می دهد میزان ثبات و پایداری زندگی مشترک در این ازدواج ها، چند برابر بالاتر از سطح جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی غلامی مقدم، دبیر ستاد ازدواج دانشجویی، در مراسم افتتاحیه دهمین کاروان بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی در حرم مطهر رضوی، حضور زوج های دانشجو در آغاز زندگی مشترکشان در جوار حرم رضوی را فرصتی مغتنم و همراه با برکات معنوی دانست و به آنان توصیه کرد از فرصت سه روزه‌‌ حضور در طرح همسفر تا بهشت و برنامه های فرهنگی-آموزشی پیش بینی شده در آن نهایت بهره مندی را داشته باشند.

وی در ادامه به فعالیت های پژوهشی ستاد ازدواج دانشجویی در سال های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: بررسی وضعیت پایداری ازدواج های دانشجویی از سال 86 تا 96 نشان می دهد میزان پایداری این ازدواج ها چند برابر بیش از سایر اقشار جامعه بوده و دچار آسیب های کمتری شده اند.

غلامی مقدم با بیان اینکه عوامل مختلفی در حصول این نتایج تاثیرگذار بوده است، افزود: بدون تردید ارائه آموزش های قبل و پس از ازدواج که با هدف ارتقاء سطح آگاهی دانشجویان در حوزه ازدواج و خانواده صورت می گیرد، یکی از فاکتورهای موثر در کسب این نتایج محسوب می شود.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی همچنین با اشاره به لزوم تقویت انگیزه‌ جوانان نسبت به ازدواج و کمک به آنان در این فرآیند، خطاب به زوج های دانشجوی حاضر در مراسم تاکید کرد: حال که در بهترین زمان از زندگی خود موفق به تشکیل زندگی شده اید، به شکرانه این نعمت بزرگ تلاش کنید با واسطه گری و کمک به همسالان خود، جوانان بیشتری را به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک دعوت کنید.

گفتنی است بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفرتا بهشت) از دی تا اسفندماه جاری در مشهد مقدس برگزار می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما