شناسهٔ خبر: 37977490 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشاهده فرد مشکوک به ویروس کرونا در اصفهان

اولین مورد مشکوک به بیماری کرونا در اصفهان مشاهده شد .

صاحب‌خبر -

مشاهده فرد مشکوک به ویروس کرونا در اصفهانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان ؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شب گذشته فردی 29 ساله با علائم مشکوک به بیماری کرونا شامل تب شدید، سرفه و تنگی نفس  به بیمارستان فارابی اصفهان مراجعه کرده و هم اکنون در این بیمارستان تحت مراقبت ویژه قرار دارد .
آرش نجیمی با بیان اینکه هم اکنون آزمایش های گرفته شده  از وی برای بررسی به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال شده است  افزود: نتیجه این  آزمایشات گرفته شده  تا 48 ساعت آینده مشخص خواهد شد .

وی گفت: این فرد بیمار از کارمندان فرودگاه اصفهان است که سابقه  ارتباط با گرشگران چینی را نیز دارد .

کیانوش جهانپور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت : ما مشکوک بودن این فرد به ویروس کرونا را تایید میکنیم، آزمایش‌ها از این فرد اخذ و به تهران ارسال شده و این فرد هم اکنون در بیمارستان فارابی دربخش ایزوله تحت مراقبت های ویژه است . 

ویروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان چین سرچشمه گرفت اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه گسترش یافته است.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده تا زمانی که علایمی شامل تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی نمی یابند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی‌بینند.

 شستن مداوم دست‌ها ، استفاده از دستمال کاغذی در هنگام عطسه یا سرفه و حفظ فاصله با افراد مشکوک به بیماری  می تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد .  

نظر شما