شناسهٔ خبر: 37971205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

نباید خانه‌هایی بسازیم که فقط خوابگاه باشند/ دانشجویان ایرانی ساکن چین در هواپیما نیز قرنطینه بودند اجرای مطالعات تفصیلی اجرایی در ۳ حوزه آبخیز در استان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: جلب همکاری و مشارکت جوامع محلی و آبخیزنشینان از جمله اهداف اصلی مطالعات تفصیلی - اجرایی آبخیزداری در حوزه های آبخیز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از لرستان، شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در مرحله مطالعات توجیهی که قبل از مطالعات تفصیلی اجرایی صورت می‌گیرد، حوزه‌های آبخیز اصلی به صورت اجمالی بررسی و مناطق بحرانی شناسایی می شود که با شناسایی پتانسیل‌ها و محدودیت ها و همچنین اولویت بندی زیر حوزه‌ها، مطالعات تفصیلی اجرایی به منظور اجرای اقدامات اصلاحی و احیایی در حوزه‌های آبخیز انجام می شود.

نجفی به اهداف مهم پروژه های آبخیزداری از جمله اعمال مدیریت جامع هماهنگ و یکپارچه برحوزه، کنترل فرسایش، کنترل سیل، جلوگیری از هدررفت خاک حاصلخیز، پیشگیری از انتقال رسوب به پایین دست، تلاش جهت ساماندهی مراتع در راستای بهبود وضعیت آن و بهره برداران و... اشاره کرد و گفت: بهبود وضعیت مرتع‌داران، کشاورزان‌ و نیز جلب همکاری و مشارکت جوامع محلی و آبخیزنشینان ازجمله اهداف اصلی مطالعات تفصیلی - اجرایی آبخیزداری در حوزه های آبخیز است.

نظر شما