شناسهٔ خبر: 37965968 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحِ چرایی ورود ضابطان قضایی به دانشگاه تهران/ ارائه گزارش‌هایی به دفتر مقام معظم رهبری و رؤسای سه قوه درباره چگونگی تحقق مطالبات دانشجویان/ باید به اداره بهتر کشور کمک کنیم

رییس دانشگاه تهران درباره چرایی ورود ضابطان قضایی به این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

«محمود نیلی احمد آبادی» رییس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره خبر منتشره در کانال شورای صنفی دانشجویان کشور مبنی بر ورود نیروهای لباس شخصی به دانشگاه و تفتیش برخی دانشجویان توضیح داد:‌ اصل خبر این است، ضابطان قضایی که به دانشگاه وارد شدند، حکم دادگاه را داشتند و از همین رو به دانشگاه آمدند و خواستند اتاق یکی از دانشجویان را بازرسی کنند و البته با حضور حراست این کار انجام شد.

رییس دانشگاه تهران تصریح کرد: ما در مقابل حکم قضایی نمی‌توانیم کاری کنیم، اما اینکه لباس شخصی سرخود آمده و وارد خوابگاه شده باشد، این گونه نیست.

نیلی در پاسخ به این سوال که ورود ضابط قضایی به دانشگاه به چه دلیل بوده است؟ گفت: در حوادث اخیر ظاهرا قوه قضاییه راجع به یکی دو نفر از دانشجویان اقداماتی داشته است.

دانشجو گروه بیدار و با وجدان جامعه است

رییس دانشگاه تهران درباره سیر جنبش دانشجویی در کشور گفت: دانشجو به خاطر روحیه پرسشگری و جنبه بی‌طرفی که دارد، یک گروه بیدار و با وجدان جامعه است که می‌تواند کمک‌های زیادی به جامعه کند.

نباید با بیان نظرات مقابله شود

نیلی با تاکید بر اینکه همه پذیرفته‌اند، سوال و بیان نظر کار خوبی است و نباید با آن مقابله خاصی صورت گیرد، گفت: دانشگاه محلی برای ارائه نظریات است تا افراد در یک محیط با حداقل تنش نظرات خود را بگویند و این مهم ظرفیت خیلی بزرگی به وجود می‌آورد. به عنوان مثال اگر اشکالی باشد، مسئولان متوجه آن اشکال می‌شوند و سعی می‌کنند آن را رفع کنند. اگر دانشجو برداشت اشتباهی از موضوع دارد، در کنار همه این موضوعات می‌تواند برداشتش را اصلاح کند.

رسیدگی به تقاضاهای مشروع و منطقی دانشجویان

رییس دانشگاه تهران در ادامه درباره رسیدگی به مطالبات دانشجویان و در میان گذاشتن آنها با مسئولان گفت: برخی مطالبات دانشجویان به صورت صنفی است که با آنها در این رابطه جلساتی داریم و سعی می‌کنیم، تقاضاهای مشروع و منطقی آنها را در حد وسع دانشگاه رسیدگی می‌کنیم.

وی افزود: برخی مطالبات هم مثل بهبود وضعیت اقتصادی، شرایط اجتماعی و مسائلی از این دست مطالبات ملی است. ما خوشه‌های مشورتی و فکری متعددی مثل خوشه سرمایه اجتماعی و اقتصاد کلان داریم که اکنون  روی آنها کار می‌کنیم.

باید به اداره بهتر کشور کمک کنیم

نیلی با بیان اینکه مطالبات دانشجویان خواسته کل جامعه است، گفت:‌ مطالباتی که عنوان می‌شود، موضوعاتی نیست که صرفا دانشجویان بخواهند، بلکه خواسته کل جامعه است. اساتیدی که در این حوزه تحقیق و مطالعه کردند، دور هم جمع می‌شوند و سعی می‌کنند، راهکارهایشان را به دستگاه‌های دولتی و مقامات ارائه دهند. ما هم همه گزارش‌ها را تهیه می‌کنیم و به دفتر مقام معظم رهبری و رؤسای سه قوه می‌فرستیم.

رییس دانشگاه تهران در پایان اظهار داشت:‌ دانشگاه تهران همواره مسائل جامعه را رصد می‌کند و با استفاده از ظرفیت علمی همه دانشگاه‌ها و نه فقط دانشگاه تهران سعی دارد، راهکار ارائه کند. انشاالله کمک کنیم کشور بهتر از این اداره شود.

نظر شما