شناسهٔ خبر: 37958457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمادگی لازم برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه احتمال ورود ویروس کرونا به این استان ضعیف است، گفت: با این وجود، تمامی تدابیر ایمنی برای پیشگیری از انتشار این ویروس در استان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

مجید شیرانی روز شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این استان افزود: این استان از نظر تجهیزات و فضاهای فیزیکی درمانی در وضعیت قابل قبولی قرار دارد و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی با دعوت مردم به آرامش و خودداری از ایجاد تنش و اضطراب در سطح جامعه، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی در خصوص خبرهای مرتبط با انتشار ویروس کرونا است و مردم به شایعات منتشر شده در این خصوص توجهی نکنند.

شیرانی ،با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان کشور و استان از سطح بالایی از آمادگی برخوردار است، اظهار داشت: در همین راستا دستورالعمل تشخیص، درمان و مراقبت از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تهیه شده و در اختیار استانها قرار داده شده و برگزاری جلسات بین‌بخشی و تشکیل تیم‌های واکنش سریع در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دستورکار قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در عین حال که در شرایط عادی قرار داریم و هنوز خطری کشور و استان را تهدید نمی‌کند اما باید هوشیار بود و با ارتقای دانش و آگاهی مردم نسبت به راه‌های ابتلا به ویروس کرونا زمینه‌های شیوع این بیماری را از میان برداریم.

شیرانی با بیان اینکه تنها ۲ درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند، گفت: این در حالی است هنوز این ویروس ناشناخته است و راه‌ درمانی برای آن کشف نشده و قدرت انتشار آن بسیار بالاست از همین رو می‌طلبد تا در راستای پیشگیری از انتشار آن در استان هوشیاری لازم به کار گرفته شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، آغاز شد. این ویروس اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است.

در پی اعلام وضعیت اضطرار ویروس کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی، وزیر بهداشت طی نامه به اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهوری از دولت خواست که همه پروازهای رفت و برگشت به چین تا اطلاع ثانوی لغو شود و در جلسه روز جمعه اعضای دولت که با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  راه و  شهرسازی، گردشگری و صنایع دستی، کشور و سخنگوی دولت برگزار شد، مصوب شد که تا اطلاع ثانوی همه پروازهای ورودی و خروجی به چین لغو شود.

نظر شما