شناسهٔ خبر: 37955630 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

مفقود شدن گروهی از کولبران در ارتفاعات «سرشیو» سقز/ ۱۴ کولبر پیدا شدند

در پی مفقود شدن شماری از کولبران در ارتفاعات سقز، گروه‌های امدادی با سرعت وارد عمل شدند و توانستند برخی افراد مفقود شده را یافته و نجات دهند. تکاپویی که برای یافتن افراد مفقود شده ادامه دارد، اما صعب العبور بودن مناطق و شرایط جوی موجب شده با سختی‌های زیادی مواجه باشد.

صاحب‌خبر -

تابناک اجتماعی

ظهر امروز منابع محلی در استان کردستان، خبر از مفقود شدن تعدادی کولبر در ارتفاعات سرشیو سقز دادند؛ خبری که روابط عمومی هلال احمر کردستان با تاییدش، تعداد مفقود شدگان را ۲۳ تن اعلام کرد و حالا گفته می‌شود این عدد درست نیست!
 
به گزارش «تابناک»؛ ساعت ۱۲:۴۵ ظهر امروز (شنبه ۱۲ بهمن ماه) از طریق منابع محلی و اطلاع نیرو‌های مردمی به سامانه هلال احمر، باخبر شدیم که ۲۳ نفر در ارتفاعات برفگیر منطقه سرشیو سقز مفقود شده‌اند. در پی این گزارش، بلافاصله نیرو‌های عملیاتی به منطقه اعزام شده و از مرکز درخواست بالگرد کردیم.
 
این توضیحات «لقمان ازدست»، مدیر روابط عمومی هلال احمر کردستان در خصوص ماجرایی است که هنوز علت شکل گیری اش مشخص نیست اما برخی بر این باورند که در نتیجه ریزش بهمن به وقوع پیوسته است. رویدادی که برای نجات افراد مفقود در آن، دو تیم امداد و نجات کوهستان از سقز و بانه روانه محل حادثه شدند و یک تیم از دیواندره هم راهی سقز شد تا در صورت لزوم وارد عمل شود.
 
مفقود شدن گروهی از کولبران در ارتفاعات «سرشیو» سقز/ ۱۴ کولبر پیدا شدند
 
افزون بر این، آن گونه که مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفته، بلافاصله هماهنگی برای اعزام یک بالگرد به منطقه هم در دستور کار قرار گرفت که البته مشخص نیست انجام شده یا خیر. تدابیری ویژه که پیش از به فرجام رسیدنشان، ابعاد ماجرا دستخوش تغییراتی شد که از جمله آنها، کاهش آمار مفقود شدگان به شانزده تن است!
 
این خبر را ساعاتی پیش مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر کردستان در گفت و گو با کرد پرس بیان کرد و در تشریحش گفت: «بعد از انجام تحقیقات، مشخص شد که آمار کولبران مفقود در منطقه مذکور ۲۳ نفر نبوده بلکه تعداد آنها، ۱۶ نفر بوده که پیش از اعزام تیم‌های امداد و نجات ۱۴ نفر از این افراد خوشبختانه پیدا شدند.»

ازدست درباره دو مفقود دیگر گفت: «دو کولبر دیگر که در ارتفاعات برفگیر مفقود شده اند همراه گروه نبوده و از آن‌ها جدا شده اند و هنوز پیدا نشده اند که در حال ارزیابی برای شناسایی مسیر و پیدا کردن نشانه‌هایی از آن‌ها هستیم.»
 
اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما