شناسهٔ خبر: 37953980 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

وزیر کشور: موردی از کرونا در کشور گزارش نشده است

رحمانی‌فضلی گفت: تا به حال موردی از کرونا در کشور گزارش نشده است، اما با توجه به مراودات با کشور چین امکان ویروس کرونا در کشور وجود دارد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران در مورد جلسه شب گذشته دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور در مورد ویروس کرونا گفت: تا به حال موردی از کرونا در کشور گزارش نشده است.

وی افزود: با توجه به مراودات با کشور چین امکان ویروس کرونا در کشور وجود دارد.

وزیر کشور ادامه داد: بحث مراقبت در ورودی‌ها کاملاً رعایت می‌شود و قرار شد محدودیت در سفر به چین انجام شود و از مردم می‌خواهم اخبار این موضوع را از مسیر وزارت بهداشت و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند، چون شایعات بسیار زیاد است. در زمینه پیشگیری هم صدا و سیما خوب دارد کار می‌کند و با قرنطینه و مراقبت‌های ورود و خروج امیدواریم شاهد این ویروس نباشیم.

رحمانی فضلی در مورد رونمایی از ۵۱۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی، خدماتی و تجهیزات ساخت شرکت‌ها و کارخانه‌های داخلی، گفت: وزارت کشور و دولت به مسائلی، چون مبلمان شهری و امکانات توجه داشته است بویژه شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر بالاخص روستا‌ها و دهیاری‌ها که اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

وزیر کشور گفت: کل منابعی که از سال ۸۲ تا سال ۹۷ رقم ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده که فقط ۱۵ هزار میلیارد زمان این دولت بوده است که ۸۱ درصد را شامل می‌شود و از منبع مالیات بر ارزش افزوده تامین شده است.
وی تصریح کرد: قبلا خرید ماشین آلات و تجهیزات به صورت نقدی کمک می‌شد، اما الان وزارت کشور به صورت متمرکز سفارش می‌دهد و در جهت اصلاح قوانین دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات خوبی در زمینه درآمد پایدار داشته باشند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی است، بیان داشت: این لایحه می‌تواند به استقلال شهرداری‌ها کمک کند. اگر نظام بودجه ریزی به نوعی اصلاح شود که استان‌ها خودشان تامین منابع کنند و بودجه ملی پشتیبان باشد ظرفیت آن را داریم.

نظر شما