شناسهٔ خبر: 37951220 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لوکاشنکو: دیکتاور نیستم

پمپئو: آمریکا توان تامین نفت مورد نیاز بلاروس را دارد

مسکو - ایرنا - وزیر امور خارجه آمریکا که پس از اوکراین به بلاروس رفته است، در دیدار با رئیس جمهوری این کشور مدعی شد که آمریکا می تواند تمام نفت مورد نیاز بلاروس را که اکنون از روسیه وارد می شود، تامین کند.

صاحب‌خبر -

براساس گزارش رسانه های بلاروس، «مایک پمپئو» روز شنبه در مینسک و در دیدار با الکساندر لوکاشنکو با بیان این مطلب افزود: با این وجود آمریکا هرگز از مینسک نخواهد خواست که بین ما یا مسکو یکی را انتخاب کند چرا که می دانیم بلاروس روابط دیرینه و طولانی با روس ها دارد.

وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که روابط آمریکا با بلاروس ازجمله در حوزه سرمایه‌گذاری توسعه یابد و این همکاری‌ها به تقویت حق حاکمیت و استقلال بلاروس کمک کند اما این را هم گفت که هنوز زمان برداشته شدن تحریم های بلاروس فرانرسیده است.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس هم گفت: از دیدن شما خوشحالم چرا که ریسک کردید و با وجود اختلاف نظرهای فراوان میان مینسک و واشنگتن، به کشور ما آمدید تا از نزدیک ببینید در یک کشور دیکتاتوری هستید یا مردم آزادانه زندگی می کنند.

وی افزود: در بلاروس دیکتاتوری معنای دیگری دارد، همانطور که می بینید رئیس جمهور روزهای تعطیل (شنبه و یکشنبه) هم کار می کند.

روابط بلاروس و آمریکا در دو دهه اخیر و در دوره حکومت لوکاشنکو پرتنش بوده و واشنگتن بارها این کشور را تحریم کرده و لوکاشنکو را دیکتاتور خوانده است.

نظر شما