شناسهٔ خبر: 3794837 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بر اساس مصوبه امروز مجلس؛

1.2 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای تقویت بنیه دفاعی اختصاص یافت

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان: با رای موافق نمایندگان مجلس، در سال 94 مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی جهت تقویت بنیه دفاعی در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز سه‌شنبه 5 اسفند 1393 مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 94، تبصره الحاقی 10 ماده واحده را که از مواد ارجاعی به کمیسیون تلفیق بود را رسیدگی کرده و با آن موافقت کردند.

در جریان رسیدگی به این تبصره الحاقی، نمایندگان ابتدا با اصل این تبصره با 125 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر مخالفت کردند.

سپس حذف این تبصره الحاقی به رأی گذاشته شد که نمایندگان با حذف آن نیز مخالفت کردند.

در ادامه پیشنهاد اصلاح این تبصره از سوی لاریجانی رییس مجلس مطرح شد که براساس این اصلاحیه مبلغ در نظر گرفته شده برای تقویت بنیه دفاعی کشور از یک میلیارد دلار به یک میلیارد و 200 میلیون دلار افزایش یافت و نمایندگان با این پیشنهاد با 151 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر موافقت کردند.

براساس این تبصره الحاقی، مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون دلار یا معادل ریالی آن از صندوق توسعه ملی جهت تقویت بنیه دفاعی در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

نظر شما