شناسهٔ خبر: 37946751 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

توییت انصاف | پاسخ «خودِ خود مردم» به حامد بهداد

صاحب‌خبر -

«ما خودِ خودِ مردمیم، این اسم مزخرف سلبریتی را از روی صورت ما بردارید»

این بخش از گفته‌های «حامد بهداد»، بازیگر سینمای ایران در جشن منتقدان سینما  [لینک] با واکنش‌هایی روبرو شد.

توییت‌هایی در این باره را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

سارا هوشمندی: ‏آقاي ‎#حامد_بهداد آخه تو خودتم نيستي و همش اداي مارلون براندويي ! حالا يه دقيقه خودت باش؛ لازم نكرده خودِ خودِ مردم باشي !

امید حسینی: ‏میگن حداد عادل با پیشنهاد حامد بهداد موافقت کرده. فارسی سلبریتی شد: خود خود مردم

خرچنگ‌زاده: ‏حامد بهداد با آن اداهای بنجول دسته دوم، با آن ژست های عقب مانده غربی و استفاده غلط و بی معنی واژگان انگلیسی، با آن اطوارهای تصنعی که حتی شبیه اجرای یک بازیگر هنرمند هم نیست نمی تواند خودش را از جامعه سلبرتی جدا کند. سلبرتی یعنی همین: مشهور، بی سواد، پرمدعا، دغل و فریبکار

لیلی نیکونظر: ‏اینکه حامد بهداد می‌گوید: اسم کثیف سلبریتی را از صورت‌ ما بردارید، به این خاطر است که نمی‌داند سلبریتی معنای بدی ندارد. مسأله این است که سلبریتی در جامعه‌ی ما با نان‌ به‌ نرخ روز- خوری، پول صندوق بازنشستگان- خوری، بی‌دردی، و هم‌آوایی با قدرت، عجین شده. مشکل، کلمه‌ي سلبریتی نیست.

سیاوش خوشدل: ‏هر کس خط‌کشی در دست گرفته و تعیین‌می‌کند «مردم» کیست. من آن ابلهی هستم که این نویسنده توصیف‌می‌کند. [لینک] چون معیارم برای «مردمـ»ـشناسی درآمد نیست. وگرنه باید به نویسندهٔ متن می‌گفتم اوّل فیش حقوق و حسابت را ارائه‌کن، بعد برای من تعیین‌کن «مردم» کیست. / ‏در سینما پولی جابه‌جا می‌شود. بهداد یا هر کس دیگری باید ابله باشد که بگوید من به جای چند میلیاردی که می‌توانم، چند میلیون می‌گیرم تا مردم خوش‌خوشانشان شود. چون آن چند میلیارد می‌ماند در جیب سرمایه‌گذار، پر درنمی‌آورد برود در حساب ماها که از درآمد میلیاردی گذشته‌ایم.

کافِ عین: ‏آقای بهداد هر وقت شما هم مثل کارگر صنایع پوشاک یا شیر ساعتی ۹ هزار تومان دستمزد گرفتی، مالیاتت را کامل دادی، دو ماه دو ماه حقوقت عقب افتاد و شرمنده‌ی صاحب‌خانه شدی، حتما تو را هم از مردم، از آدم‌ها خواهیم دانست. تا آن وقت، همین که سلبریتی صدایت می‌کنیم لطف بزرگی است.

وحید هروآبادی: ‏الان به ‎#حامد_بهداد گیر داده‌اند که تو برای فلان سریال بیسار تومن پول گرفته‌ای! ینی هرکس سخنی از مردم و برای مردم بزند یک‌طوری باید به او حمله کنند!

فروزش: ‏حامد بهداد طفلی فکر کرده داره مافیا بازی میکنه اخه اونجا همه سعی دارن ثابت کنن خود خود خود مردمن باشه تو مردم ما مافیا تو رعیت ما ارباب

نعیم: ‏‎#حامد_بهداد گفت: وضع طوریه که آدم حتی نمیتونه خودش رو دوست داشته باشه. شوما بیبین دیگه چقد اوضاع خرابه که بهداد نارسیست هم حتی به این حس رسیده(:

سجاد: ‏حامد بهداد : ما خودِ خودِ مردمیم! باورتان میشود؟! این حرف را یکنفر از جامعه سلبریتی ها میزند که نه مالیات میدهد و نه در سیستان و کرمانشاه و لرستان و خوزستان در کنار مردم دیده شده‌ست اینها فقط در زمان انتخابات، آنهم برای “دوشیدن کاندیداها” سر از تخم در می آورند همینقدر وقیح!

مهدی دولابی: ‏شروع شد کوبیدن همایون غنی زاده و حامد بهداد کلید خورد حالا از هر روشی و هر ترفندی جهت تخریب استفاده میکنن دوستان اخلاق مدار ویدیوهای قدیمی و خلاصه هرچه در چنته دارن رو میکنند که چی؟ چرا این بابا کنار مردم ایستاده چرا کنار قدرت نایستاده؟ دفاع از مظلوم مرام شیعست دین شما چیه؟؟؟؟

راحله امینیان: ‏آقای حامد بهداد انصافا بازیگر کاربلدی و قابلی هستید و به شدت خوب نقش بازی میکنید! راستی آبانماه آمریکا تشریف داشتین،خوش گذشت؟!

وحید عظیمی: ‏گروگانگیری و گروکشی در برابر مسائلی که برای عموم مردم از اهمیت خاصی برخودار است یک از ضداخلاقی ترین روش های کنش و واکنش ها میتونه باشه. به فرض که بهداد مقارن با حوادث آبان ماه در آمریکا بوده، آیا باید در قبال رخت سیاهی که به هزار و یک دلیل که بر تن جامعه نشست سکوت کند؟

علی قلهکی: ‏حامدبهداد: “این اسم مزخرف سلبریتی رو از روی صورت ما بردارید” پ ن:آقای بهداد، بعد از این که حرفات تمام شد لطف کن بگو بابت هر فیلم چقدر میگیری؟ حداقل مردم میفهمند درآمد شما چقدر شبیه مردم عادی است! مردم میفهمند بنزین ۳۰۰۰تومانی، به شما هم فشار میاره یا از سَرِ سیری فریاد میکشی؟!

آموزگار: ‏‎اگر قصد نقدحامد بهداد رو دارید، منطقی و با استدلال نقدکنید! پاسخ سوال شما راکسانی باید بدهند که به حامد بهداد ها دستمزد میدهند راستی درآمد سازمان سینمایی اوج و…… چقدراست که به هنرمندان میلیاردی دستمزد میدهد

محمدرضا شهبازی: ‏‎‏من فکر میکردم حامد بهداد فقط توی فیلما اینطوریه. همیشه اینطوری بودن سخته که / #حامد_بهداد که میگه از آبان ۹۸ بخاطر مردم غمگینه و سلبریتی نیست و خودِ خودِ مردمه، دقیقا توی آبان ۹۸ داشته توی سواحل آمریکا والیبال بازی میکرده و …! خوشگل پسر آخر متنش هم امضا زده بوده آبان ۹۸!

سلام، ابراهیم: ‏حامد بهداد گفت ما خودِخودِخودِ مردمیم پس ما کی هستیم؟ :/

بیژن: ‏من حامد بهداد رو کماکان سلیبریتی دوزاری میدونم و برای من همیشه موج سوار و هنرمندی پر از اطوار و و ادا بوده. شاید بازی های بعضی از فیلمهاش خوب باشه ولی هنرمند مردمی نبوده و نیست. حتی وقتی که هم میخواد یه همدلی با مردمش نشون بده بازم ادا و اطوارش و ووووو گفتنش ترک نمیشه.

سیدعلی موسوی: ‏بازیگر جماعت خوب بلد است نقش بازی کند و ژست مردمی بگیرد بغض کند و اشک تمساح بریزد؛ اصلا برای همین کار ها جایزه بهترین بازیگر را می‌گیرد! آقای بهداد اگر راست میگوید مثل مردم مالیات بدهید!

فرنام شکیبافر: ‏امثال حامد بهداد بهتر است به جای این پریشان گویی ها و غوغاسالاری ها بنشینند با خود فکر کنند که چه کار کرده اند که “سلبریتی” تبدیل به دشنام شده.

دختر بی بی مریم: ‏حامد بهداد: ما خودِ خودِ مردمیم. آقای بهداد . مردم عادی دارن تو ایران مالیات می دن. اگه مردمید چرا مالیات نمی دید؟؟

علی دانشمند: ‏تاحالا دیدین وسط حملات به سلبریتی‌ها کسی مثلا به ده‌نمکی ، چرخنده ، رضوی و…بگه بالا چشمتون ابروعه؟ نه! مگه اونا ‎#سلبریتی نیستند آهان!بله ! از اتاق فرمان اشاره میکنن اینا چون با حضرات هم نظرن نباید بهشون توهین بشه! فعلا فحش بدید به ‎#بهداد و ‎#کوثری!

عبدالصمد جعفری: ‏حامد بهداد (از تکرارچیان رای به روحانی) : اسم کثیف سلبریتی را از ما بردارید ما خود مردم هستیم!! داداش! شما نه زندگی‌تون، نه دخل و خرج‌تون، نه تفکرتون و نه حتی حرف زدنتون مثل مردمه! آخه کجاتون شبیه مردمه؟ همون اسم سلبریتی برازنده شماست

دانشطلب: ‏هر سلبریتی گنده‌گویی مثل حامد بهداد که حرف از مردم زد اول بپرسید برای اینکه خودش و هم‌صنفی‌هایش مالیات بدهند چه کار کرده؟ چرا مردم باید از پول اندکی که با رنج زیاد به دست می‌آورند مالیات بدهند اما دلقک‌ها و دماغ‌عملی‌ها که پول‌های هنگفتی به جیب می‌زنند پرداخت مالیاتی‌شان صفر است؟

محمدابراهیم نیک‌فر: ‏‎حامد بهداد بازیگر هست و دیشب هم یکی از نقش هایش را بازی کرد.. والا همه میدانند این ها از مردم نیستند.. هرگاه حداقل یک روز در هفته سوار مترو یا اتوبوس شدند یا اینکه در ماه با حقوق یک میلیون و پانصد هزار تومانی زندگی خانواده ۴ نفری را چرخانند بعد میتوانند بگویند ما خود مردم هستیم.

امین اقبالی: ‏آقای بهداد اسم واقعی و حقیقی شما و امثالهم در متون نمایشی و هنری ایران زمین ( ملیجک ) بوده . و انتساب سلبریتی هم انگی بوده که خودتون به خودتون زدید . زین پس بنده از عنوان شیوا و پرمغز ملیجک برای شما استفاده میکنم .

شاهد علوی: ‏‏صحبت‌های حامد بهداد که چندان هم حرف زدن جدی بلد نیست، به لحاظ احساسی به نظرم تصنعی آمد. در مقابل سخنان همایون غنی‌زاده، فیلمساز، هم اصیل بود و هم جدی و منسجم و شعر سیف فرغانی هم که در پایان سخنانش به زیبایی خواند عالی بود. هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد هم رونق زمان شما نیز بگذرد

محمد پازوکی: ‏حامد بهداد گفته اسم سلبریتی رو از رو ما بردارید، ما خود خود مردمیم! تو خیلی خیلی غلط کردی که به خودت میگی مردم.مردم اون کارگر بدبختیه که واسه دو سه میلیون حقوق هم باید کلی مالیات بده نه امثال تویی که میلیاردی پول میگیریو هزارتومان مالیات نمیدی! تو مردم نیستی، تو دزد بیت‌المالی

علی سیستانی: ‏حامد بهداد تو و امثال تو سلبریتی هستید کسیکه مالیات نمیده و حرف زیاد میزنه کسیکه با پول میرقصه برای هرکسی سلبریتی فحش نیست صفت شماست

علی‌اصغر شفیعیان: ‏آقای حامد بهداد، سلبریتی محترم! شعار خوب است، اما شما آن حرف‌ها را به اقرار خود حفظ کردی که مانند فیلم‌ها و سریال‌ها، نقش بازی کنی اینجا ایران است و به خاطر بی سوادی شاید کسانی حرف شما را بشنوند اما کجای دنیا سلبریتی همزمان با پخش سریال جلف «دل» از این فرمایش‌ها می‌کند؟

سعید فرح: ‏‎انصافا خوب نقش بازی میکنه ! ولی متن دیالوگش ی جورایی توهمانه س! در بعضی نقاط هم تهوع اور مثل اون تیکه ک فرمودن ما خود خود مردمیم

امیریوسف محبی: ‏حامد بهداد در حالی در مراسم شب منتقدان سینما گفت خودِ خودِ مردمه که ورود به اون مراسم برای مردم آزاد نبود و فقط سلبریتی‌ها رو تو مراسم راه می‌دادند🤔🙄

محمدصادق علیزاده: ‏میشه همزمان هیچ موضعی درباره معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها نگرفت ولی در جشن ‎#شب_منتقدان در دفاع از حق مردم منبر رفت و شعار داد که «ما خود مردمیم» و‌ گلایه کرد که «این برچسب سلبریتی را از روی چهره ما بردارید» … ‎

سهرابلو: ‏توو مراسم “جشن منتقدان سینما”، بخاطر جمله‌ی “ما خودِ خودِ خودِ مردمیم!!!” حامد بهداد، میخواستم یه بیل و کلنگ بدم دستش با یه بلیط یکطرفه به سیستان و بلوچستان!!! اما نشد که بشه…

نرگسی: ‏آقای خود خود مردم!! درباره اغتشاشگران دی ماه پست گذاشتی، در مورد سقوط هواپیمای اکراینی هم! ولی این وسط درباره ترور ناجوانمردانه فرمانده سپاهمون که ما مردم داغدارش بودیم چیزی تو پیجت ندیدیم! میشه بگی تعریف شما از ‎#مردم که شما خود خود اونهایی، چیه؟؟ ‎

کلمنته: ‏حقیقتن ادایی و خنده‌دار بود حرفای بهداد. صداش رو چرا اون‌جور کرد حالا؟ اون اصوات عجیب هم عجیبه حضار رو به خنده ننداخته. همایون غنی‌زاده اما به نظر من هم مختصر و مفید و مسلط حرف زد و تاثیرگذار. خوندن اون شعر معروف هم به نظرم شجاعانه بود.

دن سعید پتی: ‏جدی از صبح که دارین در مورد حامد بهداد توییت میزنین همش با خودم میگم مگه یه وزنه بردار بازنشسته چه اظهار نظر سیاسی ممکنه کرده باشه الان یادم اومد اون بهداد سلیمی بود

عیار: ‏جناب ‎#حامد_بهداد یجوری میگه ما خودِ خودِ خودِ مردمیم انگار ما مردم ‎#سلبریتی هستیم! ماییم که حقوق چند صدمیلیونی می‌گیریم و مالیات نمی‌دیم و سواحل فرنگ عشق و حال می‌کنیم و تهش به ریش حامد می‌خندیم!! الحق که بازی‌گرید…

صاحب‌دلان: ‏حامد بهداد: ما از خود خود مردمیم!! البته به جز مردم زلزله زده کرمانشاه به جز مردم سیل زده لرستان به جز مردم سیل زده خوزستان و آق قلا به جز مردم سیل زده سیستان و بلوچستان از خود خود کدام مردمی؟!!!

انتهای پیام

نظر شما