شناسهٔ خبر: 37945093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جایگاه جلوس امام گلباران شد/ سردار شکارچی: یک مجلس مجاهد و معتقد احتیاج داریم

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم گلباران جایگاه جلوس امام خمینی (ره)، گفت: امروز به یک مجلس مجاهد و معتقد احتیاج داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، همزمان با فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آیین گلباران جایگاه جلوس سخنرانی امام خمینی (ره) در گلزار شهدای بهشت‌زهرا (س) پیش از ظهر امروز برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که با حضور پرشور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و اقشار مختلف مردم و مسؤولان برگزار شد، شرکت‌کنندگان قطعه ۱۷ بهشت‌زهرا (س) به‌عنوان اولین محل سخنرانی امام راحل پس از ورود به کشور در سال ۱۳۵۷ را گلباران کردند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با سردادن بانگ «الله‌اکبر» و گلباران محل جلوس بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب یاد و خاطره ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب به میهن را گرامی داشتند.

در این آیین معنوی یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام و سرباز دیرین حضرت امام خمینی (ره) شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان شهیدش به‌صورت ویژه گرامی داشته شد.

سخنرانی توسط سردار سرتیپ شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد نیروی‌های مسلح، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در گلزار شهدا، اجرای سرودهای مذهبی و ملی ازجمله «خمینی‌ای امام» و «الله‌اکبر خمینی رهبر» توسط گروه جمع خوانی دانش آموزان و گروه موزیک ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین پرواز کبوتران خونین بال به یاد شهدای انقلاب اسلامی ازجمله برنامه‌های این مراسم بود.

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح در آیین گلباران محل جلوس رهبر کبیر انقلاب در بهشت‌زهرا(س) اظهار کرد: دوازدهم بهمن‌ماه روز ورود نورانی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به میهن در سال ۱۳۵۷ و طلیعه فجر انقلاب اسلامی و سقوط مستکبران و طاغوتیان و روز امیدبخشی به محرومین و مستضعفین عالم است.

وی بیان کرد: امام راحل مؤلفه‌های اسلام ناب را از این جایگاه جلوس به جهانیان اعلام کردند و پس از ورود به کشور در کنار مزار شهدا سقوط حکومت ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی را اعلام کردند.

معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب در روز ۱۲بهمن روح امید را در مستضعفین دمیدند و ناامیدی را به مستکبران عالم القا داشتند، ادامه داد: امام راحل پس از حدود ۱۵سال مؤلفه‌های حکومت اسلامی را با یاران خود مرور کردند و در روز ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به‌منظور تشکیل حکومت وارد کشور شدند.

شکارچی با اشاره به توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان در طول ۴۱ سال بیان کرد: دنیای استکبار پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرسال صدها توطئه را برای براندازی این نظام پیش‌بینی کرده، اما نظام جمهوری اسلامی  هر بار شکوهمندتر و مستحکم‌تر از قبل در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی ادامه داد: پس از چهل‌ویک سال کاملاً مشهود است که هرروز شاهد رشد و پیشرفت انقلاب در زمینه‌های مختلف هستیم ضدانقلاب در حال نابودی است.

معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: هرچه فشار دشمن بر مردم، نظام و رهبری بیشتر شد، دشمن سیلی‌های محکم‌تری از انقلاب اسلامی دریافت کرد و با فرهنگ مقاومت تا هنگام فروپاشی دشمنان استکبار و سلطه ایستاده‌ایم.

نگاه ما تدافعی نیست بلکه سیلی‌های ما تهاجمی خواهد بود

شکارچی در ادامه تصریح کرد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی و همراه با بیانیه گام دوم، نگاه ما تدافعی نیست بلکه سیلی‌های ما تهاجمی خواهد بود و از مسئولان نیز انتظار داریم که در میدان عمل و همراه با مردم باشند.

وی با بیان اینکه به شهادت رساندن سردار سلیمانی نشان از ضعف آمریکا بود، گفت: با سیلی انقلاب اسلامی هیبت آمریکا شکسته شد و لذا هرچه فشار دشمن بر ما بیشتر شود سیلی ما نیز محکم‌تر خواهد بود و به عقب باز نخواهیم گشت.

معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تمام نیازهای دفاعی کشور را در داخل تأمین می‌کنیم، افزود: روزی برای کوچک‌ترین تجهیزات وابسته بودیم اما امروز روی پای خود ایستاده‌ایم و این به‌واسطه جوانان لایق و ارزشمند کشورمان است که به این سطح از اقتدار رسیده است.

شکارچی در پایان بابیان اینکه امروز به یک مجلس مجاهد و معتقد احتیاج داریم، خاطرنشان کرد: باید با آگاهی و هوشیاری امانتی که امام راحل به دست ما داده و مقام معظم رهبری از آن به‌خوبی مراقبت کرده، همچنان حفاظت کنیم تا پرچم آن را به دست حضرت مهدی(عج) برسانیم.

همزمان با ویژه‌برنامه سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن که در آستان مقدس بنیان‌گذار جمهوری اسلامی برگزار شد و گلباران جایگاه جلوس در بهشت‌زهرا (س)، برنامه‌های فجر چهل و یکم در ایام‌الله دهه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در سراسر کشور آغاز شد.

انتهای پیام/گ

نظر شما