شناسهٔ خبر: 37939681 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه نگرانی از شیوع کرونا

اپل فعالیت‌های خود در چین را متوقف کرد

اپل اعلام کرد بر اساس تازه‌ترین توصیه‌های کارشناسان بهداشتی، همه دفاتر شرکتی، مغازه‌ها و مراکز تماس خود را در چین تا نهم فوریه تعطیل می کند

صاحب‌خبر -
اپل فعالیت‌های خود در چین را متوقف کرد   به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که نگرانی‌ها در خصوص شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است و تعداد افراد مبتلا به این ویروس با دو برابر افزایش نسبت به هفته قبل به ۲۵۰ نفر رسیده است، شرکت آمریکایی اپل روز شنبه اعلام کرد همه مغازه‌های رسمی و دفاتر شرکتی خود در چین را تا روز نهم فوریه تعطیل می‌کند.
اپل پیشتر در این هفته سه مغازه خود در چین را به سبب نگرانی در خصوص شیوع ویروس کرونا تعطیل کرده بود.
چند خرده فروش خارجی دیگر از جمله استار باکس و مک دونالد هم در اقدامی پیشگیرانه مغازه‌های خود را به طور موقت تعطیل کرده اند. 
 
استرالیا ورود افراد غیراسترالیایی از چین به خاکش را ممنوع کرد
استرالیا برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا از روز شنبه، ورود همه مسافران غیر مقیم این کشور را از چین به خاکش ممنوع کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا اعلام کرد: فقط شهروندان استرالیا، افراد مقیم این کشور، متولیان قانون و همسران اجازه دارند از چین وارد استرالیا شوند.
وی افزود: «از افرادی که باز می‌گردند درخواست خواهد شد یک دوره ۱۴ روزه قرنطینه را رعایت کنند».
قطر ایرویز پروازها را به چین تعلیق می کند
به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اعلام کرد پروازها به چین را از تاریخ سوم فوریه (14 بهمن) تا اطلاع ثانوی تعلیق می کند.
ممنوعیت ورود اتباع چین به عراق
دولت عراق با صدور دستور العملی جدید، ورود اتباع چین را به این کشور از همه گذرگاه‌های هوایی، زمینی و دریایی حداقل تا یک ماه دیگر ممنوع کرد.
 
ویتنام همه پروازها از چین را به حال تعلیق درآورد
ویتنام از بیم شیوع ویروس کرونا که ده‌ها قربانی در چین گرفته است، همه پرواز‌ها از مبدا یا به مقصد چین را به حال تعلیق درآورد.
سازمان هواپیمایی کشوری ویتنام روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در راستای تقویت تدابیر پیشگیرانه دولت در برابر شیوع ویروس کرونا، همه ارتباطات هوایی با چین به حال تعلیق در می‌آید. این تصمیم در رابطه با همه شرکت‌های هواپیمایی که خدمات هوایی میان ویتنام و چین ارائه می‌کنند، به اجرا گذاشته خواهد شد.
ویتنام در حالی پرواز‌های خود به چین را به حال تعلیق درآورده است که چین به علت بحران ناشی از شیوع ویروس مهلک و همه گیر کرونا بیش از پیش در جهان در انزوا قرار گرفته است.
 
افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا و تشدید تدابیر بهداشتی
<div id="video-display-embed-code_4462449"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2634489/4462449?width=350&height=250"></script></div>
ممانعت آمریکا از ورود غیر آمریکایی‌هایی که ۱۴ روز پیش در چین بوده اند
آمریکا روز جمعه اعلام کرد در نظر دارد غیر آمریکایی‌هایی که طی ۱۴ روز گذشته به چین رفته اند از ورود شان به خاک آمریکا جلوگیری کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مقامات آمریکا روز گذشته از اجرای چندین اقدام استثنایی برای بستن مرز‌های خود یا اعمال قرنطینه برای مسافرانی که از چین و به ویژه از استان هوبئی باز می‌گردند خبر دادند. استان هوبئی چین مرکز شیوع ویروس کرونا است.
الکس اِیزار وزیر بهداشت و خدمات انسانی در کنفرانس مطبوعاتی در گفتگو با خبرنگاران گفت: روز یکشنبه، ساعت ۱۰ بعد از ظهر به وقت گرینویچ، ورود غیر آمریکایی‌هایی که طی ۱۴ روز گذشته به کشور چین سفر کرده اند، به خاک آمریکا ممنوع خواهد شد.
 
خروج شهروندان ترکیه از ووهان
هواپیمای آ ۴۰۰ نیروی هوایی ترکیه که برای بازگرداندن شهروندان این کشور از ترکیه به ووهان اعزام شده بود، بامداد امروز فرودگاه ووهان را ترک کرد.
 دولت ترکیه کادر درمانی ۶ نفره از جمله دو پروفسور را با این هواپیما به چین اعزام کرده بود.
ترکیه با این هواپیما ده‌ها هزار ماسک، لباس‌های ویژه و تجهیزات پزشکی به منظور کمک به چین ارسال کرد.
به گفته وزیر بهداشت ترکیه, ۳۴ شهروند ترکیه و ۱۴ تن دیگر که از شهروندان جمهوری آذربایجان، آلبانی و گرجستان هستند با این هواپیما از ووهان به ترکیه انتقال می‌یابند.
این افراد به مدت ۱۴ روز در بیمارستانی در آنکارا در قرنطینه بسر خواهند برد.
 
انگلیس در پی تخلیه کارکنان سفارت در چین 
دولت انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد به دنبال شیوع ویروس کرونا ، انگلیس در حال تخلیه برخی کارکنان سفارت و کنسولگری های این کشور در چین است. در این بیانیه آمده است برخی کارکنان و افراد وابسته سفارت و کنسولگری های انگلیس از 31 ژانویه در حال ترک چین هستند اما کارکنانی که مشاغل مهم و حساس دارند در این کشور باقی خواهند ماند.
 
۴۶ نفر دیگر در چین بر اثر آلوده شدن به ویروس کرونا جان باختند
مقامات چین روز شنبه اعلام کردند ۴۹ نفر دیگر بر اثر آلوده شدن به ویروس کرونا در چین جان باختند و به این ترتیب شمار قربانیان این بیماری به ۲۵۹ نفر رسید. آمریکا هم وضعیت اضطراری پزشکی اعلام کرده است و ورود به خاک خود را برای مسافران خارجی که به تازگی به چین سفر داشتند محدود کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از شانگ‌های، استان هوبئی کانون اصلی این بیماری در مرکز چین همچنان در قرنطینه است، جاده‌ها بسته است و حمل ونقل عمومی با هدف جلوگیری از شیوع بیماری تعطیل شده است. با این حال پکن به کشور‌های گوناگون اجازه داده است اتباع خود را از این کشور تخلیه کنند. ۱۸۰ فرانسوی ساکن ووهان از این شهر خارج شدند و روز جمعه با هواپیمایی به ایستر در جنوب شرقی فرانسه منتقل شدند. این افراد به اردوگاه تفریحی کری لو روئه در بوش دو رون منتقل شدند تا به مدت ۱۴ روز در آنجا قرنطینه شوند.
کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تا پایان شب ۳۱ ژانویه ۱۱ هزار و ۷۹۱ مورد آلوده شدن به این ویروس در این کشور ثبت شده است که در مقایسه با یک شب قبل از آن ۲ هزا رو ۱۰۲ مورد بیشتر است. مقامات همچنین اعلام کردند روز جمعه مرگ ۴۶ بیمار ثبت شده است که تقریبا همه آن‌ها مربوط به استان هوبئی است.
اسپانیا، انگلیس، روسیه و سوئد نیز روز جمعه از نخستین موارد آلودگی به ویروس خبر دادند. سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه به دلیل شیوع ویروس ۲۰۱۹-nCoV وضعیت اضطراری بین المللی اعلام کرد.

نظر شما