شناسهٔ خبر: 37931822 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سحرگاه امروز، هنگام نماز صبح رخ داد

یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی

نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس یورش بردند و شماری از نمازگزاران فلسطینی را بازداشت کردند

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم؛ نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز و هنگام نماز صبح به مسجد الاقصی در قدس حمله کردند و با یورش به سمت نمازگزاران فلسطینی، شماری از آن‌ها را بازداشت کردند.
این در حالی است که ۱۱ فلسطینی نیز در این یورش و بر اثر اقدام نظامیان صهیونیست به شلیک گلوله‌های پلاستیکی و استفاده از گاز اشک آور زخمی شدند. از سوی دیگر در نوار غزه نیز جنگنده‌های صهیونیست سحرگاه امروز در چندین نوبت مواضع مختلفی را بمباران کردند، اما این حملات هوایی تلفات جانی در بر نداشته است.
همزمان، فعالیت‌های مردمی در اعتراض به (توطئه آمریکایی - صهیونیستی) معامله قرن همچنین ادامه دارد. جریان‌های ملی و انجمن‌های مختلف فلسطینی امروز جمعه به برگزاری تظاهرات گسترده ضد این توطئه دعوت کرده بودند.
<div id="video-display-embed-code_4459005"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2634231/4459005?width=350&height=250"></script></div>
دالیا نمری، خبرنگار روسیا الیوم در گزارشی از شهر اشغالی قدس گفت: دقیقا قبل از پایان نماز صبح در مسجد الاقصی بود که نیرو‌های اسرائیلی به مسجد الاقصی تجاوز کردند و به نمازگزاران یورش بردند؛ پس از آن نمازگزاران شعار‌هایی در حمایت از مسجد الاقصی سر دادند؛ به ویژه اینکه این اولین جمعه‌ای است که پس از رونمایی از جزئیات معامله قرن در واشنگتن نماز جمعه در فلسطین اشغالی خوانده شد. نمازگزاران زیادی به مسجد الاقصی رفتند تا با اقامه نماز در این مسجد بر هویت اسلامی و عربی آن تأکید کنند.
وی افزود: نظامیان اسرائیلی از سحرگاه امروز نیرو‌های خود را در آماده باش قرار داده بودند و پس از یورش به مسجد الاقصی به سمت نمازگزاران با گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند این حملات به زخمی شدن ۱۱ نمازگزار انجامید؛ همچنین نظامیان صهیونیست ۳ نمازگزار فلسطینی را نیز بازداشت کردند. ما هم اکنون در مقابل باب الاسباط مستقر هستیم که به راحتی می‌توانیم حیاط مسجد الاقصی را مشاهده کنیم.
خبرنگار روسیا الیوم ادامه داد: مسجد الاقصی مملو از نمازگزاران است. نیرو‌های اسرائیلی نیز در میان آن‌ها حضور دارند. اما حضور این نیرو‌ها مانع از حرکت نمازگزاران که تعداد آن‌ها به صد‌ها نفر می‌رسد نمی‌شود. این در حالی است که شرایط جوی هم نامساعد است. رژیم اسرائیل نیز همواره تهدید می‌کند به طوری که پلیس اسرائیل نمازگزاران فلسطینی را از طریق تلفن همراه آن‌ها تهدید کرد. پلیس درباره مختل کردن اوضاع در نماز جمعه هشدار داد.

نظر شما