شناسهٔ خبر: 37931736 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرانسه اتباع خود را از شهر "ووهان" چین بازگرداند

تهران - ایرنا - فرانسه که پیشتر اعلام کرده بود در پی شیوع ویروس کرونا در چین، شهروندان خود را از شهر ووهان این کشور خارج می‌کند، ۲۰۰ نفر از اتباع خود را امروز - جمعه - به کشورشان بازگرداند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه تارنمای شبکه رادیویی «اوروپ ۱» از خبرگزاری فرانسه،  هواپیمای حامل این تعداد فرانسوی اندکی پیش از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در پایگاه نظامی «ایستر» واقع در ۶۰کیلومتری مارسی فرود آمد.

این اتباع فرانسوی سپس به یک مرکز تعطیلات در ساحل «کری-لو-روئه» (Carry-le-Rouet) در جنوب فرانسه منتقل و به مدت ۲ هفته در این مکان قرنطینه خواهند شد.

فرانسه روز شنبه گذشته اعلام کرد که در پی شیوع ویروس کرونا در چین، شهروندان خود را از شهر ووهان چین خارج می‌کند.

شهر ووهان ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد و ساکنانش از  روز پنجشنبه هفته گذشته به دستور دولت، قرنطینه شده اند.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه هم روز جمعه گفته بود پاریس این بحران را زیر نظر دارد و در صورت لزوم، امکانات پاسخگویی به آن را افزایش می دهد.

با شیوع سریع ویروس کرونا که تعداد مبتلایان آن اکنون به حدود هشت هزار نفر رسیده سازمان جهانی بهداشت دیروز - پنجشنبه - اعلام وضعیت اضطراری کرد.

اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان جهانی بهداشت به این معنا است که ویروس کرونا اکنون فراتر از مرزهای چین به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده و برای مهار تلاشی جهانی نیاز است.

وزارت بهداشت انگلیس هم سطح هشدار سلامتی را از مرحله کم به متوسط افزایش داد. این سطح به این معناست که دولت باید برای مواجهه با هرگونه احتمال آمادگی داشته باشد.

ویروس کرونا اولین بار در دسامبر سال گذشته میلادی در استان ووهان چین شایع شد و به تدریج به دیگر کشورها چون تایلند، تایوان، مالزی، سنگاپور، ویتنام، کره جنوبی، آلمان، ژاپن، آمریکا، استرالیا و چند کشور دیگر نیز رسید.

نظر شما