شناسهٔ خبر: 37929314 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

درخواست شورای علمای فلسطین برای آغاز انتفاضه سوم

ابنا

شورای علمای فلسطین در بیانیه ای از مردم فلسطین درخواست کرد که انتفاضه سوم را آغاز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ شورای علمای فلسطین در لبنان از ساکنان کرانه باختری، رود اردن و نوار غزه خواست در اعتراض به طرح معامله قرن، انتفاضه سوم فلسطین را آغاز کنند.

این شورا پس از نشست فوق العاده در بیانیه‌ای تاکید کرد: فلسطین و شهر قدس پایتخت آن، زمین وقف شده و متعلق به مسلمانان است و قابل تجزیه، سازش، مصادره، گفت وگو و خرید و فروش نیست.

در این بیانیه آمده است: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و دیگران حق ندارند حق فلسطینیان مجاهد را که در یک صد سال گذشته هزاران شهید و زندانی تقدیم آرمان خود کرده اند، زیر پا بگذارد.

شورای علمای فلسطین خاطر نشان کرد: پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین اشغال شده در 1948 میلادی (رژیم صهیونیستی کنونی) را دارند و آزادسازی این سرزمین وظیفه‌ی جمعی همه‌ی اعراب و مسلمانان است.

این شورا اضافه کرد: حدود پنج میلیون فلسطینی خارج از میهن و ساکن کشورهای جهان و اردوگاه‌ها، طرح معامله قرن را رد می کنند و در مساله‌ی اشغال بخش‌هایی از وطن و مکان‌های مقدسشان مانند مسجد الاقصی کوتاه نمی‌آیند.

شورای یاد شده در بیانیه‌ی خود گروه‌ها، احزاب و مقام‌های فلسطینی را به وحدت دعوت و درخواست کرد که فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه در محکومیت معامله قرن، تجمع، تحصن، تظاهرات و انتفاضه سوم را آغاز کنند.

انتفاضه اول فلسطین یا "قیام سنگ" در سال 1991 و انتفاضه دوم فلسطین در سال 2001 میلادی در اعتراض به اشغالگری اسراییل آغاز شد.

...............
پایان پیام/ 268

نظر شما