شناسهٔ خبر: 37922102 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در مقابله با معامله قرن؛

جنبش سرو ملی لبنان با فلسطین اعلان همبستگی کرد

بیروت – ایرنا – جنبش سرو ملی لبنان به ریاست «عادل بیان» پنجشنبه شب در نشست هفتگی خود در بیروت با مردم فلسطین و حکومت خودگردان آن در برابر معامله قرن اعلان همبستگی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، این جنبش در بیانیه ای، معامله قرن را قرارداد مالی و تجاری توصیف و خاطرنشان کرد: از زمان اشغال فلسطین تاکنون طرح‌ها و قراردهای صلح و سازش فراوان برای تسلط بر قدس و بقیه شهرهای فلسطین مطرح شده اما نتیجه نداده زیرا اغلب آن ها غیر منطقی و جوهر بر کاغذ بوده است.

جنبش سرو ملی لبنان همه‌ی گروه ها، احزاب و شخصیت‌های فلسطینی را به وحدت در برابر توطئه جهانی جنبش سیاسی صهیونیسم فراخواند و هشدار داد: ممکن است معامله قرن پیامدهای خطرناک برای فلسطین و همسایگان آن مانند مصر، اردن، سوریه و لبنان داشته باشد.

این جنبش تاکید کرد: دولت و ملت لبنان موضع یکسانی در برابر معامله قرن دارند و خواستار بازگشت پناهندگان فلسطینی و پناهجویان سوری به کشورشان هستند.

۵۰۰ هزار پناهنده فلسطینی و یک میلیون و پانصد هزار پناهجوی سوری در لبنان زندگی و در بخش خدمات این کشور، کار می‌کنند.

علمای جبل عامل لبنان هم پنجشنبه شب معامله قرن را احمقانه توصیف و تاکید کردند: مقاومت در مقابل اسراییل و آمریکا، سرنوشت فلسطین را رقم می زند و آن را آزاد می کند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، آنان با صدور بیانیه، یهودی سازی فلسطین را محکوم و خاطرنشان کردند: باید همه قراردادها و پیمان های امضا شده‌ی اعراب با رژیم اسراییل لغو و به رسمیت شناختن این رژیم نادیده گرفته شود.

اردن قرارداد وادی عربه و مصر  پیمان کمپ را با رژیم صهیونیستی امضا کرده‌اند و این رژیم را به رسمیت شناخته‌اند.

هم چنین «تجمع احزاب و نیروهای ملی و قومی لبنان» در استان بقاع در شرق این کشور پنجشنبه شب با صدور بیانیه معامله قرن را محکوم و بر پناه بردن به اصل مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و حامی آن آمریکا تاکید کرد.

این تجمع خاطر نشان کرد: با مقاومت است که می توان با موجودیت رژیم اسراییل و نیز آمریکا در منطقه خاورمیانه مبارزه کرد و با تشکیل جبهه واحد به اشغالگری آن رژیم و این کشور در فلسطین، سوریه، یمن و عراق پایان داد.

«احمد الحریری» دبیرکل حزب المستقبل لبنان در صفحه توییتر خود نوشت: معامله غیرعادلانه قرن قادر نیست هویت عربی فلسطین و حقوق مردم آن را از بین ببرد.

وی افزود: فلسطین، عربی است و هویت خود را در برابر ستم و سیاست تبعیض آمیز اسراییل حفظ خواهد کرد هرچند دشمنش این را نخواهد.

الحریری تاکید کرد: لبنانی‌ها پشتیبان ملت فلسطین و حق بازگشت پناهندگانشان به وطن و تاسیس دولت مستقل به پایتختی قدس هستند و ارزشی برای معامله‌ی قرن یا طرح صلح که حقوق فلسطینیان را در نظر نگرفته است، قایل نیستند.

طرح معامله قرن، افزون بر اسکان دایم پناهندگان فلسطینی در کشورهای میزبان، شهر قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن را که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنها ساخته شده، به رژیم اسراییل واگذار می کند.

نظر شما