شناسهٔ خبر: 37910950 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

واکنش ها به معامله قرن

در فلسطین مردم و شخصیت ها، متحد و یکپارچه ضمن مخالفت با معامله قرن، چنین طرحی را تسلیم شدن در برابر رژیم صهیونیستی خواندند و تاکید کردند این طرح آرمان‌های فلسطین را نابود می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مردم فلسطین با برپایی تظاهرات در غزه و کرانه باختری اعلام کردند: با سلاح مقاومت، معامله قرن شکست خواهد خورد.

 
<div id="video-display-embed-code_266722" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/765965/266722?width=400&height=300"></script></div>
 
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با سران گروه‌های مختلف فلسطینی گفت: "توطئه ترامپ" راه به جایی نخواهد برد، ملت ما آن را به زباله دان تاریخ می‌اندازد.

" خالد الحیا " از سران جنبش حماس گفت: حماس هرگز هیچ جایگزینی را برای قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطینی نخواهد پذیرفت. خالد الحیا افزود: به کل دنیا هشدار می‌دهیم با این طرح همراه نشوند.

دیگر مقامات حماس هم درباره اجرای این طرح هشدار دادند.
 
 
<div id="video-display-embed-code_266723" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/765965/266723?width=400&height=300"></script></div>


در ادامه رد این طرح ننگین، رئیس جمهور کشورمان، طرح ضد فلسطینی رئیس جمهور آمریکا را «منفورترین طرح قرن» دانست.

آقای روحانی در پیامی در فضای مجازی نوشت: اقدامات احمقانه کافی است؛ طرح موسوم به معامله قرن نفرت‌انگیزترین طرح قرن است.

رئیس قوه قضائیه هم در بیانیه‌ای " معامله قرن ترامپ" را مغایر با حقوق بین الملل و ترفندی فریبکارانه برای تحکیم ظلم و تجاوزگری بیان کرد. آقای رئیسی افزوده، ازادیخواهان جهان از مراجع حقوقی و مجامع حقوق بشری انتظار دارند علیه رژیم قانون شکن امریکا به دلیل زیرپاگذاشتن اصول بنیادین حقوق بشر اقامه دعوا کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی با رئیس دفتر سیاسی حماس، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و روسای مجلس لبنان، سوریه و فلسطین گفت: باید تلاش کرد همه کشور‌های اسلامی برای ناکام گذاشتن این طرح ضد بشری هم صدا شوند.

وزیر خارجه در فضای مجازی نوشت: این طرح بیشتر شبیه "بزرگراهی به جهنم" است. ما مسلمانان باید بیدار شویم، ایالات متحده هرگز واسطه‌ای صادق نبوده و نخواهد بود. وزیر امورخارجه پیشتر هم معامله قرن را پروژه خیالیء یک بساز بفروش ورشکسته خوانده بود.

نظر شما