شناسهٔ خبر: 37910413 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

کمیسیون تلفیق یارانه 72 هزارتومانی را تصویب کرد

یارانه کم می‌شود یا زیاد؟

صاحب‌خبر -
کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی  امروز تصویب کرد که از سال آینده با ترکیب یارانه نقدی و معیشتی، یارانه واحدی به مشمولان پرداخت شود که رقم آن درمجموع به 72 هزار تومان می‌رسد. این درحالی است که مژگان خانلو سخنگوی بودجه 99 سازمان برنامه و بودجه اعتقاد دارد که با این مصوبه نه تنها یارانه مردم افزایش نمی‌یابد بلکه کاهش می‌یابد.
امروزهادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق از ابتدای فروردین ماه سال 99 مجموع رقم یارانه نقدی و غیرنقدی 72 هزار تومان خواهد بود و بر این اساس بساط سرکشی به حساب‌ها و دارایی مردم و در نتیجه اعتراضات برچیده خواهد شد.
قوامی بر همین اساس اضافه کرد: طبق مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق به 18 میلیون نفر که به آنها یارانه معیشتی پرداخت نمی‌شد، یارانه تعلق خواهد گرفت و این متناسب با تعداد اعضای خانواده افزایش 
می‌یابد. 
وی در ادامه افزود: یارانه 7 میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد که به آنها یارانه معیشتی تعلق می‌گیرد 20 درصد علاوه بر آن افزایش می‌یابد و بر این اساس یارانه آنها علاوه بر 50 هزار تومان یارانه معمول 122 هزار تومان خواهد بود.
مبلغ یارانه با مصوبه تلفیق کم می‌شود
درحالی کمیسیون تلفیق بودجه تصمیم گرفته است که یارانه نقدی و معیشتی را تجمیع کند که سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه درگفت‌و‌گو با «ایران» گفت: با اجرای مصوبه تلفیق در عمل میزان یارانه‌ای که هم‌اکنون مردم دریافت می‌کنند کمتر خواهد شد. مژگان خانلو توضیح داد: در حال حاضر فردی که یارانه نقدی و معیشتی دریافت می‌کند بیش از این رقم دریافت می‌کند. به طوری که هر فرد ماهانه 45 هزار و 500 تومان یارانه نقدی دریافت می‌کند که حتی با درنظر گرفتن خانواده تک نفره ماهانه 55 هزار تومان هم یارانه معیشتی دریافت می‌کند که مجموع این دو یارانه برای یک نفر به بیش از 100 هزار تومان می‌رسد که 28 هزار تومان بیش از رقم 72 هزار تومان مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس است.

نظر شما