شناسهٔ خبر: 37895181 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب:

کشور‌های عربی موضعی واحد علیه معامله قرن اتخاذ کنند

اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب طرح موسوم به «معامله قرن» را مانند به قتل رساندن راهکار دو دولتی دانست و خواستار موضع متحد کشور‌های عربی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، اتحادیه کل روزنامه‌نگاران عرب روز سه‌شنبه در بیانیه عنوان کرد که طرح موسوم به «معامله قرن» که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قصد رونمایی از آن را دارد بدون نقش‌آفرینی جامعه بین‌الملل و اصول و قطعنامه‌های مرتبط سازمان ملل اتخاذ شده و صفحه جدیدی در کارنامه تمرد سیاست‌های کشور‌های بزرگ از اصول بین‌المللی است.

بر اساس گزارش روزنامه «الیوم السابع»، در این بیانیه آمده است: «پروژه ترامپ هیچ اعتبار سیاسی ندارد و اصول تاریخی، موجودیتی و جغرافیایی فلسطینی‌ها را نفی می‌کند. این پروژه برای خدمت به رژیم اشغالگر و طرح گسترده شهرک‌سازی آن اتخاذ شده است.»

اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب افزود: «این پروژه آمریکایی قتل راهکار دو دولتی است که جامعه بین‌الملل به جز آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی با آن توافق کرده است؛ این پروژه به مثابه حمایت آمریکا از بنیامین نتانیاهو [نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی]در انتخابات آینده اسرائیل است، همانگونه که ترامپ آن را در تبلیغات انتخاباتی خود برای کسب آرای یهودی به کار خواهد گرفت.»

در ادامه این بیانیه از تمام کشور‌های عربی درخواست شده موضعی واحد در مقابله با این طرح اتخاذ کنند. این گروه، تأکید کرده است که این طرح آرزو‌ها و حقوق مشروع ملت فلسطین در ایجاد دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس اشغالی را برآورده نمی‌کند.

قرار است رئیس‌جمهور آمریکا امروز (سه شنبه) از معامله قرن رونمایی کند. همزمان شهر‌های مختلف فلسطین شاهد برگزاری تظاهرات اعتراضی است.

نظر شما