شناسهٔ خبر: 3789271 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

رییس سازمان حمایت اعلام کرد

قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی به واردکنندگان محول شد

عصرخودرو: رییس سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی توسط واردکنندگان انجام می شود، البته نظارت های لازم در این زمینه صورت می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سید محمود نوابی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - امروز - سه شنبه - در اولین نشست خبری خود  مبنی بر اینکه نحوه قیمت گذاری خودروهای وارداتی به چه صورتی است؟ اظهار کرد: این قیمت گذاری به واردکنندگان محول شده که البته ما نظارت های لازم را در این زمینه انجام می دهیم و اگر تخلفاتی در این زمینه مشاهده شود با آن ها برخورد می کنیم.

وی افزود: چند روز گذشته فاکتورهای قیمت گذاری این نوع خودروها را اعلام کردیم و واردکنندگان براساس این معیارها باید قیمت گذاری کنند.که درحال حاضر 35 نمایندگی رسمی و 10 شرکت نیز به صورت واسطه در زمینه واردات خودرو فعالیت می کنند.

رییس سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان همچنین تاکید کرد: در گذشته حدود 65 درصد خودروهای وارداتی توسط افرادی وارد می شد که نمایندگی و خدمات پس از فروش نداشتند و یا حتی با کارت بازرگانی دیگران این کار را انجام می دادند و 35 درصد از طریق نمایندگی های رسمی وارد می شد بنابراین با اقدامی که انجام دادیم مصر‌ف‌کنندگان متضرر نشدند و واردکنندگان نیز متضرر نشده و واردکنندگان نیز می توانند به راحتی در این فضا فعالیت کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از فعالیت یک میلیون واحد صنفی بدون پروانه خبر داد و آن را یکی از عارضه‌های بزرگی دانست که باید ساماندهی شود.

نوابی همچنین در رابطه با نظارت بر بازار شب عید تاکید کرد: بازار شب عید رصد خواهد شد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی در عین حال بیان کرد: ذخیره کالاها توسط دوستان ما در حوزه جهاد کشاورزی انجام می شود و نظارت های ما در این حوزه مثل سابق خواهد بود و امیدواریم مردم با مشکلی خاصی مواجه نشوند.

نظر شما