شناسهٔ خبر: 37891999 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معامله قرن، فتح و حماس را به هم نزدیک کرد

حماس: دعوت محمود عباس برای نشست مشترک را می پذیریم

تهران-ایرنا- «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز سه شنبه با قدرانی از «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دعوت از این جنبش جهت حضور در جلسه فوق العاده در آستانه اعلام طرح سازش «معامله قرن» تاکید کرد که حماس و سایر گروه های مقاومت در آن شرکت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الان»، الحیه تصمیم محمود عباس برای دعوت از حماس جهت حضور در جلسه فوق العاده برای بررسی پیامدهای طرح ضد فلسطینی معامله قرن را ستود. 

وی طی سخنرانی در تظاهرات مردم نوار غزه علیه معامله قرن، افزود:‌ به همه می گوییم که ما امروز زیر پرچم فلسطین برای نابودی معامله قرن متحد هستیم. مردم ما در سختی ها یکپارچه اند و در رویارویی با اشغالگران چون انقلابی واحد، عمل می کنند.

این مقام حماس تصریح کرد: این وحدت و همبستگی مردم فلسطین اولین ضربه به تابوت مرده معامله قرن است. ترامپ تصور می کند با نادیده گرفتن تاریخ می تواند معامله ای را به انجام برساند که به مسئله فلسطین از جمله حق بازگشت آوارگان پایان دهد.

الحیه ادامه داد:‌ ما به برادرانمان در همه گروه های فلسطینی می گوییم، دست و خون و سلاح و همه نیروهای ما در صف مقدم جبهه و در کنار مردم فلسطین برای نابودی معامله قرن قرار دارند. ما از دعوت ابومازن برای شرکت از همه گروه ها در جلسه فوق العاده در کرانه باختری تشکر می کنیم و با قاطعیت می گوییم که ما و سایر گروه ها در آن شرکت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد:‌ زمان آن رسیده که برادرمان ابومازن پرچم فلسطین را به دست بگیرد و مردم را زیر آن متحد و یکپارچه گرداند. ما در کنار او علیه اشغالگران می ایستیم و می جنگیم. اشغالگران با دم شیر باز می کنند. اگر بخواهند با مسئله قدس، بازگشت آوارگان و سرزمین فلسطین بازی کنند یعنی به زمان پایان و نابودی خود نزدیک شده اند.

الحیه تاکید کرد:‌ حماس و گروه های فلسطینی با همه توان در برابر معامله قرن می ایستند  و از امت عربی و اسلامی نیز می خواهند که در برابر آن بایستند.

عباس روز سه شنبه رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در کرانه باختری را برای شرکت در جلسه فوق العاده خود دعوت کرد که برای بررسی پیامدهای اعلام معامله قرن برگزار می‌ شود.

قرار است ترامپ روز سه‌شنبه پیش از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر حزب آبی‌ سفید این رژیم، از طرح یادشده رونمایی کند.

پیش از رونمایی این طرح، تحلیلگران سیاسی در منطقه با توجه به سوابق قبلی طرح های صلح تحمیلی نظیر اسلو معتقدند که این طرح نیز مانند طرح های دیگر بی سرانجام خواهد بود و مرده به دنیا می آید.

نظر شما