شناسهٔ خبر: 37890197 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرصت‌امروز | لینک خبر

روند رشد شاخص کل بازار بورس ادامه دارد

محمد رضاجو

صاحب‌خبر -

فرصت امروز: بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل با معیار هم‌وزن ۱۷۲۶ واحد افزایش یافته و به رقم ۱۳۹ هزار و ۹۶۱ واحد رسید. ارزش بازار به بیش از ۱۵۵۳ تریلیون تومان رسید.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی با افزایش ۱۷۲۷ واحد به رقم ۱۱۳ هزار و ۹۹۴ واحد رسید، شاخص قیمت با معیار هم‌وزن با افزایش ۱۱۵۱ واحد به رقم ۹۳ هزار و ۳۶۹ واحد رسید، شاخص آزاد شناور با افزایش ۸۱۲۳ واحد به رقم ۵۱۲ هزار و ۲۸۶ واحد رسید.

رشد شاخص کل بازار بورس

شاخص بازار اول بورس با افزایش ۵۶۱۶ واحد به رقم ۳۰۶ هزار و ۴۴۰ واحد رسید، شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۹۰۷۰ واحد به رقم ۸۸۶ هزار و ۶۵۷ واحد رسید.

امروز عمده نماد‌های مهم بورسی مانند فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌ گذاری امید و بانک ملت در تقویت شاخص بورس اثرگذار بوده‌اند.

نماد‌های پربیننده شامل بانک ملت، بانک تجارت، ماشین‌سازی اراک، بانک اقتصاد نوین، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان و ایران خودرو بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل رو به رشد بوده و با افزایش ۸۱ واحد به رقم ۵۴۰۴ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۳۱۰ تریلیون تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از ۲.۳ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۹۹ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۷۴۲ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز همچنین عرضه اولیه سهام ذوب روی اصفهان در فرابورس انجام شد که مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

نظر شما