شناسهٔ خبر: 37868229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بیانیه گام دوم نسخه جهانی شدن انقلاب است

دبیر همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب، با بیان اینکه اجرای بیانیه گام دوم نیازمند گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری است، گفت:‌ این بیانیه نسخه جهانی شدن انقلاب اسلامی است که افق آینده را در چهل‌ و هشتاد سال بعدی روشن می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه،  غلامرضا کریم‌زاده روز دوشنبه در جلسه ارکان همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب، الگوی نظام انقلابی تمدن‌ساز اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در زمانی به‌وقوع پیوست که عدم کارآمدی دین در عرصه‌های اجتماعی و تشکیل نظام سیاسی در ذهنیت نخبگان جامعه جهانی و عموم مردم نقش بسته بود. علت آن هم شاید تجربه ناموفقی بود که جوامع غربی در حاکمیت و تأثیرگذاری کلیسا داشتند، اما انقلاب اسلامی با گفتمان اسلام سیاسی به‌وقوع پیوست و بر مفروضات اصلی آن زمان خط بطلانی کشید و نشان داد که عرصه دین و دنیا از هم جدا نیستند.

دبیر همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب با بیان اینکه انقلاب اسلامی، حکومت‌داری و سیاست را به شریعت، بندگی و اطاعت خدا پیوند داد، افزود: انقلاب اسلامی ایران با مطرح کردن یک گفتمان جدید، فضای فکری و گفتمانی جهان را با افق جدیدی مواجه ساخت و گفتمان‌های سیاسی شرق و غرب آن زمان را به چالش کشید. از آن همان زمان دشمنی‌های نظام سلطه و استکبار جهانی به خاطر تضاد هویتی با انقلاب اسلامی آغاز شد و طی ۴۰ سال گذشته انواع توطئه‌ها و دشمنی‌ها را علیه انقلاب، نظام و میهمن اسلامی شاهد بوده‌ایم.

کریم‌زاده با اشاره به فراز و فرودهای انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با نگاهی آسیب‌شناسانه، عالمانه و حکیمانه نسبت به چهل سال گذشته و جریان تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، بیانیه راهبردی گام دوم را صادر فرمودند. بیانیه گام دوم نسخه جهانی شدن انقلاب اسلامی است که افق آینده را در چهل‌سال و هشتاد سال بعدی روشن می‌کند و هرآنچه که در عرصه‌های مختلف حیات اجتماعی این انقلاب نیاز دارد، الگوی عملیاتی آن در بیانیه گام دوم موجود است.

رییس دانشکده و پژوهشکده پیامبراعظم دانشگاه جامع امام حسین(ع) در تشریح مرحله گفتمان‌سازی برای بیانیه گام دوم گفت: این بیانیه مانند بسیاری از مفاهیم و راهبردهایی که مقام معظم رهبری مطرح کردند از قبیل اقتصاد مقاومتی، ناتوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی و...، باید در سطح نخبگان و مردم رواج پیدا کند که امر با گفتمان‌سازی محقق می‌شود. برای این کار نیاز به تولید ادبیات و تبیین مفهومی داریم که از طریق کانال ‌های علمی و حوزه‌های دانشگاهی می‌تواند انجام شود.

۲۷۲۱۵

نظر شما