شناسهٔ خبر: 37860523 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به منظور مقابله با ویروس کرونا

اعزام پزشکان و کارکنان پزشکی چین به «ووهان»

دولت چین اعلام کرد هیچ موردی از مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در خارج از استان هوبی اعلام نشده است

صاحب‌خبر -
مغولستان مرزش را مسدود کرد   به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از ژنو، سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه ارزیابی خود را از تهدید ویروس تازه در چین اصلاح کرد و تهدید آن را در سطح بین المللی "بالا" توصیف کرد.
این سازمان پیشتر سطح تهدید بین المللی ویروس کرونا را "متوسط " اعلام کرده بود. سازمان بهداشت جهانی اذعان کرده است که در ارزیابی پیشین خود خطایی در فرمول‌ها صورت گرفته است.
سازمان بهداشت جهانی در ابتدا اعلام کرده بود میزان تهدید ویروس کرونا در چین "خیلی بالا"‏، در منطقه، "بالا" و در سطح بین المللی "متوسط" است.
سخنگوی این سازمان در ژنو به خبرنگاران گفت: «این به آن معنی نیست که ارزیابی خود را از میزان خطر تغییر داده ایم، بلکه خطایی در گزارش‌های اولیه روی داد».
سازمان بهداشت جهانی از ابتدای ظهور ویروس جدید، شش گزارش منتشر کرده است.
 
وزیر بهداشت انگلیس: مسافرانی که از شهر ووهان آمده اند خودشان را قرنطینه کنند
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد، به دلیل نگرانی درباره انتقال ویروس کرونا، هر کسی که در دو هفته گذشته از استان ووهان در چین به انگلیس بازگشته است باید خود را قرنطینه کند و در خانه بماند.
تا روز دوشنبه انگلیس ۷۳ نفر را در زمینه ابتلا به ویروس کرونا مورد آزمایش قرار داده است، اما هیچ مورد تایید شده‌ای از این ویروس بدست نیامده است.
هنکاک در این زمینه اعلام کرد: «ما از هرکسی که طی دست کم ۱۴ روز گذشته از استان ووهان به انگلیس بازگشته است درخواست می‌کنیم، تا خود را قرنطینه کند، در خانه باقی بماند و از ارتباط با افراد دیگر خودداری کند.»
وی افزود: «مقامات بهداشت عمومی انگلیس به پیگیری افرادی که از ووهان به انگلیس وارد شده اند ادامه می‌دهد. در این زمینه ۱۴۶۰ نفر وجود دارند که ما به دنبال موقعیت مکانی آن‌ها هستیم.»
 
مرگ نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در پکن
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: مقامات شهر پکن روز دوشنبه از ثبت نخستین مورد مرگ یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این شهر خبر دادند.
براساس اعلام کمیته بهداشت پکن، قربانی یک مرد ۵۰ ساله است و روز ۸ ژانویه به شهر ووهان رفته بود. این شهر، کانون این بیماری همه گیر است. او هفت روز بعد وقتی به پکن برگشته بود بیمار شده و تب کرده بود. وی روز دوشنبه بر اثر نارسایی ریوی فوت کرد.
از بیش از ۲۷۰۰ نفر فرد مبتلا به ویروس کرونا تا روز دوشنبه، ۸۰ نفر در پایتخت چین هستند.
خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد: محققان هنگ کنگی در بررسی‌ها و مطالعات خود بر پایه مدل‌های ریاضی به این نتیجه رسیده اند که شمار مبتلایان به ویروس کرونا احتمالا از چهل هزار نفر نیز بیشتر است و در چنین شرایطی، دولت‌ها باید تدابیر فوری و جدی برای محدودکردن هر چه بیشتر جابجایی افراد اتخاذ کنند تا بتوانند جلوی شیوع بیشتر ویروس کرونا را که در ووهان چین ظهور کرده است، بگیرند.
پژوهشگران دانشگاه هنگ کنگ درباره سرعت شیوع ویروس کرونا که تا کنون طبق آمار رسمی، ۸۰ قربانی در چین گرفته است، هشدار دادند.
۲ هزار و ۷۴۴ مورد آلودگی به ویروس کرونا در چین رسما تایید شده است که یکی از آن‌ها یک نوزاده ۹ ماهه است این در حالی است که شمار موارد مشکوک به ابتلا به این بیماری در عرض تنها ۲۴ ساعت دو برابر شده و به شش هزار نفر رسیده است.
گابریل لئونگ رئیس گروه پژوهش دانشگاه هنگ کنگ گفت: "ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا بتوانیم با جهانی شدن این اپیدمی مقابله کنیم. در این شرایط لازم است که دولت‌ها تدابیر جدی و سختی برای محدود کردن هر چه بیشتر جابجایی افراد به اجرا گذارند".
 
مغولستان مرزش را مسدود کرد
خبرگزاری فرانسه گزارش داد در پی شیوع ویروس کرونا در چین، دولت مغولستان از بستن مرز مشترک خود با این کشور خبر داد.
به این ترتیب، مغولستان نخستین کشور همسایه چین محسوب می‌شود که مرز جاده‌ای خود را با این کشور می‌بندد، هر چند که ارتباطات ریلی و هوایی بین دو کشور همچنان باز است.
معاون نخست وزیر مغولستان روز یکشنبه نیز از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های سراسر این کشور تا تاریخ دوم مارس (یکشنبه آینده) خبر داده بود.
هنوز هیچ مورد ابتلا به بیماری ذات الریه ویروسی جدید در مغولستان گزارش نشده است.
همچنین موارد ابتلا به این بیماری در حدود ۱۰ کشور گزارش شده است.
 
کاهش بورس توکیو
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، شاخص سهام ‏نیکی (Nikkei) ‏‏در معاملات روز دوشنبه تحت تأثیر شیوع بیماری همه گیر ویروس جدید کرونا دو ممیز سه صدم درصد کاهش یافت.
سهام نیکی ‏یکی ‏‏از دو شاخص عملکرد ‏‏بورس اوراق ‏‏بهادار ‏توکیو است که ‏‏‏۲۲۵ ‏شرکت ‏بزرگ ‏‏ژاپن در آن ‏فهرست ‏شده اند.
 
نگرانی سنگاپور
وزیر تجارت سنگاپوراعلام کرد با شیوع ویروس کرونا که منشاء آن به چین بازمی گردد و در سنگاپور نیز گزارش شده است، اقتصاد این کشور را تحت شعاع قرار خواهد داد
وزیر تجارت سنگاپور روز دوشنبه اعلام کرد با شیوع ویروس کرونا که منشاء آن به چین بازمی گردد و در سنگاپور نیز گزارش شده است، اقتصاد این کشور تحت شعاع قرار خواهد گرفت.
چان، چون سینگ افزود به طور حتم اقتصاد، تجارت و اعتماد مصرف کننده امسال در سنگاپور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت به ویژه آنکه انتظار می‌رود این شرایط برای مدتی ادامه داشته باشد.
 
اعزام پزشکان به ووهان
پزشکان و کارکنان پزشکی از استان‌های مختلف چین به ووهان، کانون شیوع ویروس کرونا اعزام می‌شوند.
همچنین مقامات استان هونان در این کشور روز دوشنبه مرگ یک زن ۸۰ ساله را بر اثر آلودگی به ویروس کرونا تایید کردند.
این نخستین قربانی ویروس کرونا در استان هونان همزمان با شیوع سریع این ویروس است.
خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از پکن گزارش داد دولت مرکزی چین روز دوشنبه اعلام کرد با ثبت ۷۶۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، آمار مبتلایان به ذات الریه ویروسی در چین به ۲۷۴۴ مورد رسید.
این رقم به مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر کشور چین مربوط می‌شود و تأیید شده است.
دولت چین همچنین اعلام کرد با این حال هیچ موردی از مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در خارج از استان هوبی (Hubei) اعلام نشده است.
۲۴ مورد جدید ابتلا به ویروس نیز در استان هوبی به ثبت رسید. ویروس کرونا در چین تا کنون ۸۰ قربانی گرفته است.

نظر شما