شناسهٔ خبر: 37854641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در بازدید از تالاب میانکاله؛

استاندار مازندران خواستار پیگیری علت مرگ پرندگان مهاجر شد

استاندار مازندران از دستگاه‌های ذیربط بویژه دامپزشکی و محیط زیست خواست تا پیگیری‌هایشان را به صورت جدی برای مشخص شدن مرگ دسته‌جمعی پرندگان مهاجر در میانکاله ادامه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،مرگ مشکوک صدها قطعه پرنده مهاجر و بومی آبزی و کنارآبزی در تالاب میانکاله و اطراف آن واقع در شرق مازندران از عصر چهارشنبه توسط مردم محلی گزارش و از صبح پنجشنبه هم گروههای دامپزشکی و محیط زیست برای جمع آوری ، نمونهگیری و امحاء لاشهها وارد عمل شدند.

استاندار مازندران از تالاب بین المللی میانکاله و محل تلفات پرندگان مهاجر بازدید کرد و پس از آن در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در پاسگاه محیطبانی قلعه پایان برگزار شد، دستورات لازم را برای بررسی و اعلام علت یا علل وقوع تلفات پرندگان در سریعترین زمان ممکن صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران احمد حسین زادگان ضمن قدردانی از اقدامات ادارات کل محیط زیست و دامپزشکی استان و همه کسانی که در این راستا فعالیت دارند بر استمرار تلاش‌ها و کمک و همراهی بیشتر دستگاه‌های مسئول به تناسب نیازها تاکید کرد و گفت سازمان دامپزشکی کشور با همکاری مراکز علمی، تحقیقاتی مرتبط و معتبر با جدیت تمام نسبت به بررسی و اعلام علت یا علل وقوع تلفات پرندگان در سریعترین زمان ممکن اقدام نماید. 

وی کلیه دستگاهها را مکلف به همکاری با محیط زیست استان در خصوص تامین نیرو و تجهیزات مورد نیاز برای جمع آوری و امحاء بهداشتی لاشه‌های پرندگان تلف شده، کرد. 

استاندار مازندران از صدا وسیما و رسانه‌ها خواست تا در خصوص اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم برای انجام مراقبت‌های بهداشتی اقدام کنند.

 

 ‎

 

نظر شما