شناسهٔ خبر: 37831187 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

استقلال و شهرخودرو که مجبور بودند بازی خانگی را در امارات برگزار کنند به پلی‌آف نهایی رسیدند

ایران 2 - AFC صفر

دو نماینده ایران در حالی به میدان رفتند که باید در ایران از رقبای خود میزبانی می‌کردند اما با حکم عجیب ‌ای‌اف‌سی مجبور شدند در کشور ثالث و در امارات بازی کنند با این حال با دو پیروزی، پاسخ خوبی به مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، شب گذشته دو تیم استقلال تهران و شهرخودروی مشهد در دیدار پلی‌آف به مصاف الکویت و الرفاع بحرین رفتند و به برتری رسیدند تا راهی پلی‌آف نهایی برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان شوند. دو نماینده ایران در حالی به میدان رفتند که باید در ایران از رقبای خود میزبانی می‌کردند اما با حکم عجیب ‌ای‌اف‌سی مجبور شدند در کشور ثالث و در امارات بازی کنند با این حال با دو پیروزی، پاسخ خوبی به مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا دادند.

 برد قاطعانه استقلال

استقلال ایران بعد از روزهای پرفراز و نشیب و سفر پرماجرایی که به دبی داشت، مقابل الکویت قرار گرفت تا نخستین بازی خود را در فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا انجام دهد؛ آبی‌ها با این امیدواری در این دیدار به میدان رفتند که بتوانند به یاد دوران استراماچونی حریف کویتی را پرقدرت و پرگل شکست داده تا راهی مرحله پلی‌آف و حریف الریان قطر در این مرحله شوند. درنهایت استقلال به هدف خود رسید و با برتری 3 بر صفر در حالی حریف کویتی را مغلوب کرد که چندین فرصت مسلم گلزنی را هم از دست داد. استقلال یک‌بار دیگر نیز در جام باشگاه‌های آسیا الکویت را در سال 80 سه بر صفر شکست داده بود تا تاریخ برای این تیم تکرار شود.

 همان سیستم همیشگی

فرهاد مجیدی در اولین بازی خود به‌عنوان سرمربی استقلال در شرایطی تیمش را برابر الکویت به زمین فرستاد که این تیم فرشید اسماعیلی، عارف غلامی و سیاوش یزدانی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و تصمیم گرفت تیمش را با همان سیستم استراماچونی به میدان بفرستد. با این شرایط سیدحسین حسینی مثل بازی‌های قبل دروازه‌بان استقلال بود و روزبه چشمی، محمد دانشگر و شاهین طاهرخانی 3 دفاع این تیم را تشکیل دادند. در این بازی میلاد زکی‌پور در پست بال چپ جانشین هرویه میلیچ شد که هنوز آمادگی کامل نداشت و وریا غفوری در پست بال راست بازی کرد. همچنین با تصمیم فرهاد مجیدی مسعود ریگی و علی کریمی، دو هافبک دفاعی استقلال بودند و آرش رضاوند در پست هافبک بازیساز تلاش کرد برای مهدی قائدی و شیخ دیاباته موقعیت‌سازی کند.

 نیمه دوم با 3 هافبک دفاعی

فرهاد مجیدی در نیمه دوم بازی با الکویت خیلی زود ترجیح داد در تیمش دست به تعویض بزند و فرشید باقری را به‌جای آرش رضاوند وارد زمین کند. باقری در این فصل به‌دلیل مصدومیت کمتر فرصت بازی کردن پیدا کرد اما امیدوار است در نیم‌فصل دوم دوباره به شرایط ایده‌آل خود برگردد. با حضور فرشید باقری در زمین، استقلال با 3 هافبک دفاعی در زمین بازی کرد هرچند او کمی جلوتر از ریگی و علی کریمی در زمین به میدان رفت. در ادامه دیاباته جای خود را به مطهری داد و میلیچ نیز به‌جای زکی‌پور به میدان رفت.

 شرح گل‌ها

استقلال یک - الکویت صفر (دقیقه 27: شیخ دیاباته): پاس بلند محمد دانشگر را شیخ دیاباته به‌خوبی و با قدرت بدنی بالا در مقابل مدافع الکویت مهار کرد و با جا گذاشتن بازیکنان پیش‌روی خود و شوت زمینی، موفق به گلزنی شد تا شادی به اردوی آبی‌ها بیاید.

استقلال 2 - الکویت صفر (دقیقه 53: شیخ دیاباته): وریا غفوری سانتر زیبایی به محوطه جریمه فرستاد که توپ با عبور از روی سر بازیکنان حریف به شیخ دیاباته رسید تا او با شوت روی پای محکم دومین گل خود و استقلال را به ثمر رساند.

استقلال 3 - الکویت صفر (دقیقه 59: وریا غفوری): ضربه آزادی را که با خطا روی شیخ دیاباته به سود استقلال اعلام شده بود وریا غفوری با شوت فنی استثنایی به کنج دروازه الکویت فرستاد که تلاش حمید یوسف برای مهار توپ بی‌ثمر بود تا گل سوم آبی‌ها ثبت شود.

 اولین گل آسیایی دیاباته

بازی تیم‌های استقلال برابر الکویت تا دقیقه 27 روند متعادلی را در پیش داشت اما در این دقیقه از بازی پاس عمقی زیبای دانشگر به دیاباته رسید، او جلوی خط دفاع حریف توپ را گرفت و با گذر از یکی، دو بازیکن با یک ضربه فنی دروازه الکویت را باز کرد. شیخ دیاباته که در لیگ برتر 8 گل زده بود، لیگ قهرمانان آسیا را هم با گلزنی آغاز کرد تا نشان دهد استقلال چه مهاجم ارزشمندی را در فصل نقل‌وانتقالات جذب کرده است. دیاباته در نیمه دوم نیز گل دوم خودش و استقلال را به ثمر رساند تا خیال آبی‌ها تقریبا از صعود به مرحله بعدی راحت شود. شیخ سرانجام در دقیقه 68 جای خود را به مطهری داد تا انرژی بازیکن مالیایی استقلال برای دیدار با الریان ذخیره شود.

 ورزشگاه در تصرف آبی‌ها

با وجود اینکه برای بازی با الکویت میزبانی از باشگاه استقلال گرفته شد و این بازی به امارات منتقل شد، اما بیش از 1000 هوادار آبی در ورزشگاه محل برگزاری بازی حضور داشتند تا این تیم در این بازی مهم حامی داشته باشد. الکویتی‌ها نیز برای این بازی حدود 200 هوادار را با پرواز مستقیم به امارات کشانده بودند.

 ناهماهنگی طبیعی آبی‌ها

در نیمه اول استقلال کمی ناهماهنگ در میانه میدان نشان داد که البته این موضوع با توجه به تغییرات کادرفنی در نیم‌فصل رقابت‌ها کمی طبیعی بود. با این حال در نیمه دوم و به‌خاطر افت کیفی کویتی‌ها و فاصله فاحش فنی دو تیم، این استقلال بود که توپ و میدان را در اختیار گرفت و موفق شد با 3 گل دخل حریف کویتی را بیاورد. البته دفاع آبی‌ها نیز در غیاب دو مهره کلیدی یعنی عارف غلامی و سیاوش یزدانی متزلزل نشان داد و این در حالی است که اگر مجیدی فکری برای این نقطه ضعف نکند، این تیم در بازی مقابل الریان با مشکل مواجه خواهد شد.

 استقلال زود سیر شد

با توجه به اینکه استقلالی‌ها 72 ساعت بعد از این بازی برای رسیدن به مرحله گروهی باید به مصاف الریان بروند، بعد از گل سوم این تیم دستور عقب‌نشینی صادر شد و بازیکنان سعی کردند انرژی خود را برای دیدار حساس بعدی ذخیره کنند. البته شاگردان مجیدی با چشم به ضدحملات کار را در دقایق پایانی ادامه داده و فرصت‌های خوبی را هم از دست دادند.

 حسینی ستاره استقلال

اگرچه آبی‌ها این برد را به‌نوعی مدیون شیخ دیاباته هستند اما سیدحسین حسینی نیز درون دروازه استقلال شب درخشانی را سپری کرد و اگر درخشش این گلر شیرازی نبود، به‌طور حتم نتیجه دیگری برای استقلال در این بازی به ثبت می‌رسید. اوج شاهکار حسینی در دقایق پایانی بود که با یک دبل‌سیو، یک کلین‌شیت آسیایی را به استقلال هدیه داد.

   صعود شهرخودرو با شکست نماینده بحرین

تیم فوتبال شهرخودروی ایران در چارچوب دیدارهای مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، در ورزشگاه شارجه امارات به مصاف تیم الرفاع بحرین رفت که بازی با پیروزی 2 بر یک نماینده کشورمان پایان رسید. محمدرضا خلعتبری(19) و امین قاسمی‌نژاد(83) برای تیم شهرخودرو گلزنی کردند و صالح طاهرسعید(35) موفق شد تک گل الرفاع را به ثمر برساند. الرفاع در این بازی با اخراج یکی از بازیکنانش در دقیقه 87 بازی 10 نفره شد. شهرخودرو در این دیدار با ترکیب سیدمهدی رحمتی، علی نعمتی، حسین مرادمند، علی فرامرزی، حسن جعفری، اکبر صادقی، سعید صادقی، میلاد سرلک، امین قاسمی‌نژاد، محمدرضا خلعتبری(84 - روح‌الله سیف‌اللهی) و حسین مهربان(71 - مرتضی خراسانی) به میدان رفت. نماینده ایران در دومین دیدار خود در مرحله پلی‌آف روز سه‌شنبه هفته جاری به مصاف السیلیه قطر که کریم انصاری‌فرد را در اختیار دارد، می‌رود. این بازی در کشور قطر برگزار خواهد شد.

نظر شما