شناسهٔ خبر: 37825303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل اوقاف گیلان:

اجرای طرح «یاس نبوی» در ۴۲۰ بقعه گیلان / ۲۴۹ مبلغ اعزام می شوند

مدیر کل اوقاف گیلان با اشاره به اجرای طرح «یاس نبوی» در بقعه های استان همزمان با ایام فاطمیه، گفت: ۲۴۹ مبلغ بومی و غیربومی در این طرح مشارکت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به اجرای طرح «یاس نبوی» در بقاع متبرکه استان گیلان، گفت: این طرح همزمان با ایام فاطمیه هر ساله در سطح بقاع شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۴۹ مبلغ بومی و غیر بومی در این طرح اعزام و با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند، افزود: این طرح با هدف ترویج و تبیین فضائل فاطمی از فردا در سطح بقاع متبرکه استان گیلان اجرا می‌شود.

علیزاده در ادامه گفت: ۲۹ مبلغ غیر بومی اعزامی از استان قم در بقاع متبرکه شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، تالش، رشت، رودبار، رودسر، لاهیجان، لنگرود و ماسال حضور می‌یابند.

وی تصریح کرد: خیمه‌های معرفت نیز در سطح این بقاع برای پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی، مشاوره و ترویج وقف به ویژه تبلیغ وقف فاطمی، غرفه عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و چند رسانه‌ای برپا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف گیلان اظهار کرد: برگزاری محافل قرائت قرآن، کریم، سخنرانی، مداحی و عزاداری در ایام شهادت حضرت زهرا (س) برخی از برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح است.

وی تأکید کرد: از مبلغان خواسته شده با توجه به شرایط ویژه کشور و اتفاقات اخیر در قالب بصیرت افزایی برنامه‌هایی اجرا کنند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به برگزاری ویژه برنامه روز شهادت حضرت زهرا (س)، افزود: این برنامه از ساعت ۱۰ صبح روز ۹ بهمن با حضور گسترده هیئت‌های عزاداری و مردم در بقاع شاخص استان برگزار خواهد شد، گفت: قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا (س)، اطعام عزاداران از منابع موقوفات مرتبط و استفاده از ظرفیت خیرین بخشی از برنامه‌های این روز است.

وی به برگزاری همایش رهروان «یاس نبوی» ویژه‌ی بانوان، همزمان با عصر روز شهادت حضرت زهرا (س) نیز اشاره کرد و گفت: این همایش در آستانه اذان مغرب در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص هر شهرستان با همکاری بسیج خواهران و حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دیگر امسال ختم صلوات و قرآن به یاد شهدا بویژه شهدای حرم و شهدای امنیت است، گفت: این برنامه در ۱۰۴ بقعه متبرکه مجری طرح سوگواره یاس نبوی انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اینکه طرح «تبرکات فاطمی» با هدف پررنگ کردن سیره و منش حضرت زهرا (س) در توجه به محرومین و نیازمندان و انفاق به محرومین در قالب این طرح اجرا می‌شود، اظهار کرد: در قالب این طرح بسته‌های حمایتی در میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

 

نظر شما